ZAGREB - Svake godine britanska kraljica Elizabetha II. organizira veliki diplomatski bal u Buckinghamskoj palači za akreditirane diplomate iz cijelog svijeta. S druge strane Atlantika pak modna kraljica Anna Wintour jednom godišnje poziva “akreditirane” dizajnere iz svih svjetskih modnih metropola da pohode njezin bal u legendarnom newyorškom Metropolitan muzeju.
Uzvanici za prestižnu Costume Institute gala večer u Metu intenzivno se pripremaju tjednima pod budnim okom Vogueova osoblja koje sve promatra iz svoje “utvrde” na Times Squareu.
Mlaka pobuna na dvoru
Za veliki broj poznatih osoba Wintour i njezin tim biraju haljine kako se ništa ne bi prepustilo slučaju, a nekoliko dana prije samog događanja Vogueov tim već posjeduje konačne skice i popis svega što će zvijezde poput Kate Moss ili Kirsten Dunst imati na sebi.
Ove sezone Wintourova je inzistirala na kratkim kreacijama jer joj se ultra duge toalete - s pravom! - čine potpuno passé. Tog pravila držala se isključivo mlađa generacija top-modela. Kada promotrimo nekoliko stotina haljina koje su se prošetale najopasnijim tepihom na svijetu (budno ga nadziru vodeći modni urednici), vrlo lako možemo zaključiti tko su miljenici Vogueove vladarice: Marni, Chanel, Alexander Wang, Marc Jacobs, Louis Vuitton, Christian Dior, Nina Ricci... Sve odreda podobni koji odgovaraju direktno kraljici i njezinim dvorskim damama.
Kada već govorimo o podobnosti u očima Anne Wintour, treba napomenuti kako je 24 sata prije događaja izbila prava pobuna koju su predvodile Naomi Campbell i Stephanie Seymour. Naime, Azzedine Alaia, moćno ime svjetske modne scene i jedan od najutjecajnijih dizajnera modernog doba, nije bio uključen u veliku Metovu izložbu, a kraljica mu nije poslala ni pozivnicu, pa su njegovi bliski prijatelji ne samo napali Annu Wintour, već su i odbili prisustvovati samom događanju i istu večer organizirali privatnu zabavu.
Doista, Wintourova posljednjih 15 godina u potpunosti ignorira Alaiau iz sasvim nepoznatih, tipično hirovitih razloga. Alaia se oglasio izjavivši kako je “tužno koliku moć ima jedna osoba u tako važnom muzeju”. Toliko o pobuni na dvoru.
Miljenik će biti zbrinut
Kao što se i očekivalo, Wintourova je izabrala Chanel haute couture, a njezina kći Bee Shaffer haljinu Nine Ricci, kuće koju je prije nekoliko mjeseci napustio Olivier Theyskens. Jedna od tema koje su se redale nakon nekoliko čaša “modnog eliksira”, šampanjca, bila je kamo će miljenik Olivier. Kraljica je, navodno, već našla rješenje: nagađa se kako je samo pitanje vremena kad će Olivier sjesti za kreativno kormilo njujorške kuće Halston.
Nakon prošlogodišnje teme “Superjunaka” koja je utjecala na estetiku Beyonce, čemu smo svjedočili i na koncertu u zagrebačkoj Areni, ove godine u fokusu su bili “modeli kao muze”. Crveni tepih koji je okruživao gotovo jednak broj fotografa kao i na razvikanim Oscarima suočio je staru i novu gardu supermodela koje su pod ruku pratili ponosni dizajneri.
Madonna izvan kontrole
Od Madonne do Bona Voxa prezentirana je elita modnog, glazbenog i glumačkog svijeta, stoga ne treba čuditi što je Metov tepih ozbiljno ugrozio onaj koji slavi Oscare u Los Angelesu. Noć je u svakom slučaju bila u znaku modnih kraljica pa se s nestrpljenjem očekivao dolazak Madonne za koju su gotovo svi predvidjeli kako će se pojaviti u najnovijem Louis Vuittonu, s obzirom na to da je ponovno zaštitno lice kolekcije. Ono što nitko nije očekivao su duge plave uši na njezinoj, nekima svetoj glavi koje su u kombinaciji s visokim kožnim čizmama kraljicu popa pretvorile u promašaj večeri o kojem su svi uzbuđeno pričali.
Čini se da na Madonninu kombinaciju Wintourova nije mogla utjecati, što je također bilo za očekivati s obzirom na njihove naravi o kojima se može bez problema napisati još nekoliko poučnih knjiga za djecu. Ipak, moramo znati da ne postoji vrijednost kojom se može opisati koliko modnim kućama znači kada se zvijezda pojavi na tako važnom događanju u njihovoj kreaciji. Uzmimo za primjer marljive PR-ovce kuće Marni i Elie Saab koji su već jutros svim pripadnicima sedme sile (tako i mojoj malenkosti) poslali priopćenja za medije prepuna ponosa i zadovoljstva jer se Milla Jovovich od glave do pete pojavila u Marniju, a Elizabeth Hurley u pahuljastoj toaleti Elieja Saaba.
U svakom pogledu, Costume Institute Gala vjerojatno je najveća i najutjecajnija modna revija na svijetu i najluksuznija audijencija kod američkog Voguea. Upravo zato, kilometri bogate svile i nakit vrijedan stotine milijuna dolara ležerno su ignorirali recesiju s tvrdoglavim modnim stavom kako nikad nisi “previše mršav ili previše bogat”.
Ne smijemo zaboraviti da je Vogueovo i Metropolitanovo gala događanje imalo svoje “kulturološko pokriće”, izložbu Metropolitanova Instituta za kostime “The Model as Muse: Embodying Fashion” koja se bavi modelima kao modnim ikonama 20. stoljeća te njihovom ulogom u artikuliranju, a katkad i inspiriranju pojedinih modnih ideja njihova vremena.
Izložba je organizirana po povijesnim razdobljima i obuhvaća razdoblja od 50 godina, od 1947. do 1997., a uključuje ključne fotografije najvećih modnih fotografa pojedinih razdoblja, koji su svojim fotografijama ne samo predstavljali, nego i stvarali modu, videozapise te odjeću iz kolekcija visoke mode i pret-a-portera.
Ljubitelji modne fotografije na jednom mjestu vidjet će remek-djela Richarda Avedona, Davida Baileyja, Cecila Beatona, Gillesa Bensimona, Williama Kleina, Annie Leibovitz, Petera Lindbergha, Stevena Meisela, Helmuta Newtona, Irvinga Penna, Deborah Turbeville, Ellen von Unwerth i mnogih drugih.
Grgo ZečIć
Uzvanici za prestižnu Costume Institute gala večer u Metu intenzivno se pripremaju tjednima pod budnim okom Vogueova osoblja koje sve promatra iz svoje “utvrde” na Times Squareu.
Mlaka pobuna na dvoru
Za veliki broj poznatih osoba Wintour i njezin tim biraju haljine kako se ništa ne bi prepustilo slučaju, a nekoliko dana prije samog događanja Vogueov tim već posjeduje konačne skice i popis svega što će zvijezde poput Kate Moss ili Kirsten Dunst imati na sebi.
Ove sezone Wintourova je inzistirala na kratkim kreacijama jer joj se ultra duge toalete - s pravom! - čine potpuno passé. Tog pravila držala se isključivo mlađa generacija top-modela. Kada promotrimo nekoliko stotina haljina koje su se prošetale najopasnijim tepihom na svijetu (budno ga nadziru vodeći modni urednici), vrlo lako možemo zaključiti tko su miljenici Vogueove vladarice: Marni, Chanel, Alexander Wang, Marc Jacobs, Louis Vuitton, Christian Dior, Nina Ricci... Sve odreda podobni koji odgovaraju direktno kraljici i njezinim dvorskim damama.
Kada već govorimo o podobnosti u očima Anne Wintour, treba napomenuti kako je 24 sata prije događaja izbila prava pobuna koju su predvodile Naomi Campbell i Stephanie Seymour. Naime, Azzedine Alaia, moćno ime svjetske modne scene i jedan od najutjecajnijih dizajnera modernog doba, nije bio uključen u veliku Metovu izložbu, a kraljica mu nije poslala ni pozivnicu, pa su njegovi bliski prijatelji ne samo napali Annu Wintour, već su i odbili prisustvovati samom događanju i istu večer organizirali privatnu zabavu.
Doista, Wintourova posljednjih 15 godina u potpunosti ignorira Alaiau iz sasvim nepoznatih, tipično hirovitih razloga. Alaia se oglasio izjavivši kako je “tužno koliku moć ima jedna osoba u tako važnom muzeju”. Toliko o pobuni na dvoru.
Miljenik će biti zbrinut
Kao što se i očekivalo, Wintourova je izabrala Chanel haute couture, a njezina kći Bee Shaffer haljinu Nine Ricci, kuće koju je prije nekoliko mjeseci napustio Olivier Theyskens. Jedna od tema koje su se redale nakon nekoliko čaša “modnog eliksira”, šampanjca, bila je kamo će miljenik Olivier. Kraljica je, navodno, već našla rješenje: nagađa se kako je samo pitanje vremena kad će Olivier sjesti za kreativno kormilo njujorške kuće Halston.
Nakon prošlogodišnje teme “Superjunaka” koja je utjecala na estetiku Beyonce, čemu smo svjedočili i na koncertu u zagrebačkoj Areni, ove godine u fokusu su bili “modeli kao muze”. Crveni tepih koji je okruživao gotovo jednak broj fotografa kao i na razvikanim Oscarima suočio je staru i novu gardu supermodela koje su pod ruku pratili ponosni dizajneri.
Madonna izvan kontrole
Od Madonne do Bona Voxa prezentirana je elita modnog, glazbenog i glumačkog svijeta, stoga ne treba čuditi što je Metov tepih ozbiljno ugrozio onaj koji slavi Oscare u Los Angelesu. Noć je u svakom slučaju bila u znaku modnih kraljica pa se s nestrpljenjem očekivao dolazak Madonne za koju su gotovo svi predvidjeli kako će se pojaviti u najnovijem Louis Vuittonu, s obzirom na to da je ponovno zaštitno lice kolekcije. Ono što nitko nije očekivao su duge plave uši na njezinoj, nekima svetoj glavi koje su u kombinaciji s visokim kožnim čizmama kraljicu popa pretvorile u promašaj večeri o kojem su svi uzbuđeno pričali.
Čini se da na Madonninu kombinaciju Wintourova nije mogla utjecati, što je također bilo za očekivati s obzirom na njihove naravi o kojima se može bez problema napisati još nekoliko poučnih knjiga za djecu. Ipak, moramo znati da ne postoji vrijednost kojom se može opisati koliko modnim kućama znači kada se zvijezda pojavi na tako važnom događanju u njihovoj kreaciji. Uzmimo za primjer marljive PR-ovce kuće Marni i Elie Saab koji su već jutros svim pripadnicima sedme sile (tako i mojoj malenkosti) poslali priopćenja za medije prepuna ponosa i zadovoljstva jer se Milla Jovovich od glave do pete pojavila u Marniju, a Elizabeth Hurley u pahuljastoj toaleti Elieja Saaba.
U svakom pogledu, Costume Institute Gala vjerojatno je najveća i najutjecajnija modna revija na svijetu i najluksuznija audijencija kod američkog Voguea. Upravo zato, kilometri bogate svile i nakit vrijedan stotine milijuna dolara ležerno su ignorirali recesiju s tvrdoglavim modnim stavom kako nikad nisi “previše mršav ili previše bogat”.
Ne smijemo zaboraviti da je Vogueovo i Metropolitanovo gala događanje imalo svoje “kulturološko pokriće”, izložbu Metropolitanova Instituta za kostime “The Model as Muse: Embodying Fashion” koja se bavi modelima kao modnim ikonama 20. stoljeća te njihovom ulogom u artikuliranju, a katkad i inspiriranju pojedinih modnih ideja njihova vremena.
Izložba je organizirana po povijesnim razdobljima i obuhvaća razdoblja od 50 godina, od 1947. do 1997., a uključuje ključne fotografije najvećih modnih fotografa pojedinih razdoblja, koji su svojim fotografijama ne samo predstavljali, nego i stvarali modu, videozapise te odjeću iz kolekcija visoke mode i pret-a-portera.
Ljubitelji modne fotografije na jednom mjestu vidjet će remek-djela Richarda Avedona, Davida Baileyja, Cecila Beatona, Gillesa Bensimona, Williama Kleina, Annie Leibovitz, Petera Lindbergha, Stevena Meisela, Helmuta Newtona, Irvinga Penna, Deborah Turbeville, Ellen von Unwerth i mnogih drugih.
Manekenke pokreću modne ideje
|
Grgo ZečIć
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....