Civic je ekstravagantan već u standardnoj peterovratnoj izvedbi, a tek karavanska izvedba Tourer... Nekima ružan, a drugima remek djelo dizajna, na cesti djeluje kao da je izašao iz znanstveno-fantastičnog filma. Nemali broj prolaznika gleda je fascinirano poput pridošlice iz svemira, a ništa drukčije nije niti u unutrašnjosti. Arhitektura armature doimlje se inspirirana kakvim filmskim space shuttleom, puna je zaobljenih linija ispunjenih šarenim žaruljicama i informacijama, no daleko od toga da je za lagano korištenje potrebno završiti informatički tečaj.
Privikavanje ne traje dugo i ugođaj je uvijek vrlo zanimljiv, naročito noću, a preciznost izrade i dobri materijali kvalitetna su nadopuna dizajnerskoj slobodi. Preglednost unatrag nije uvijek najbolja, ali zato kamera i precizni senzori odrađuju potrebno. Na svoj način oduševljava i doslovce perfektna pozicija za upravljačem. Malen i zadebljan, s 2,6 okreta sportski izravan, sjajno se nadopunjuje s uzdignutom ručicom mjenjača, također sportski preciznom i kratkog hoda. Uz sve to, sjedi se relativno nisko, bliže podnici nego u ostalim „običnim“ autima, što je u prvim danima vožnje pomalo neobično.
Sportski osjećaj u obiteljskoj atmosferi karavana s vrlo pristupačnim i najvećim prtljažnikom u kompaktnoj klasi (624 litre, od kojih se dio nalazi duboko ispod podnice) ima i tehnološku nadopunu, jedinstvenu u ovoj klasi: sustav elektronskog podešavanja tvrdoće amortizera (ADAS). Već prvo prebacivanje programa iz nježnog Comfort u sportski Dynamic otkriva da nije riječ o marketinškom triku. Efekt je očit. Razlike u udobnosti prijelaza preko utonulih šahtova su velike, kao i brzina, sigurnost i preciznost u svladavanju zavoja.
Srednja opcija je Normal, dobar kompromis obiteljske udobnosti i sportske tvrdoće i zapravo optimalan za prosječnog vozača. U priču o zadovoljstvu vožnje odlično se uklapa 1,6-litreni dizelaš sa 120 KS i 300 Nm. Radi mekano i nije bučan, iz niskih okretaja izlazi brzo i mekano, bez iritirajuće inertnosti u zoni ispod 2000 okretaja. I izuzetno je štedljiv, pa je prosjek oko 5 litara više pravilo nego iznimka. Na otvorenoj cesti uz malo pažnje postižu se prosjeci i manji od 4 litre, što u prvi mah izazove sumnju u točnost putnog računala. U svakom slučaju, odličan motor u kvalitetnom, velikom i bogato opremljenom karavanu. Samo da je cijena niža...
TOURER 1.6 i-DTEC LIFESTYLE X
TEHNIČKI PODACI
Motor: turbodizelski, 4 cil.
Obujam: 1597 ccm
Snaga: 88 kW (120 KS) pri 4000/min
Moment: 300 Nm pri 2000/min
Pogon: prednji
Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva
Dimenzije: 454x177x148 cm
Osovinski razmak: 260 cm
Prtljažnik: 624 litara
Gume: 225/45 R 17, Michelin
Težina: 1405 kg
CO2 ispuh: 103 g/km
Brzina: 195 km/h
0-100 km/h: 10,5 sekundi
Potrošnja: 5,2 l/100 km
CIJENA 207.990 kn
S DOPLATAMA 222.000 kn
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....