AUTOKLUB.HR

TESTIRALI SMO: HONDA CIVIC TOURER 1.6 i-DTEC Karavan koji izgleda kao da je stigao s drugog planeta

Ima najveći prtljažnik u svojoj klasi, ludi dizajn, odličan dizelaš sa 120 KS, a vozi se sportski

Civic je ekstravagantan već u standardnoj peterovratnoj izvedbi, a tek karavanska izvedba Tourer... Nekima ružan, a drugima remek djelo dizajna, na cesti djeluje kao da je izašao iz znanstveno-fantastičnog filma. Nemali broj prolaznika gleda je fascinirano poput pridošlice iz svemira, a ništa drukčije nije niti u unutrašnjosti. Arhitektura armature doimlje se inspirirana kakvim filmskim space shuttleom, puna je zaobljenih linija ispunjenih šarenim žaruljicama i informacijama, no daleko od toga da je za lagano korištenje potrebno završiti informatički tečaj.

POGLEDAJTE FOTOGALERIJU

Privikavanje ne traje dugo i ugođaj je uvijek vrlo zanimljiv, naročito noću, a preciznost izrade i dobri materijali kvalitetna su nadopuna dizajnerskoj slobodi. Preglednost unatrag nije uvijek najbolja, ali zato kamera i precizni senzori odrađuju potrebno. Na svoj način oduševljava i doslovce perfektna pozicija za upravljačem. Malen i zadebljan, s 2,6 okreta sportski izravan, sjajno se nadopunjuje s uzdignutom ručicom mjenjača, također sportski preciznom i kratkog hoda. Uz sve to, sjedi se relativno nisko, bliže podnici nego u ostalim „običnim“ autima, što je u prvim danima vožnje pomalo neobično.

Sportski osjećaj u obiteljskoj atmosferi karavana s vrlo pristupačnim i najvećim prtljažnikom u kompaktnoj klasi (624 litre, od kojih se dio nalazi duboko ispod podnice) ima i tehnološku nadopunu, jedinstvenu u ovoj klasi: sustav elektronskog podešavanja tvrdoće amortizera (ADAS). Već prvo prebacivanje programa iz nježnog Comfort u sportski Dynamic otkriva da nije riječ o marketinškom triku. Efekt je očit. Razlike u udobnosti prijelaza preko utonulih šahtova su velike, kao i brzina, sigurnost i preciznost u svladavanju zavoja.

Srednja opcija je Normal, dobar kompromis obiteljske udobnosti i sportske tvrdoće i zapravo optimalan za prosječnog vozača. U priču o zadovoljstvu vožnje odlično se uklapa 1,6-litreni dizelaš sa 120 KS i 300 Nm. Radi mekano i nije bučan, iz niskih okretaja izlazi brzo i mekano, bez iritirajuće inertnosti u zoni ispod 2000 okretaja. I izuzetno je štedljiv, pa je prosjek oko 5 litara više pravilo nego iznimka. Na otvorenoj cesti uz malo pažnje postižu se prosjeci i manji od 4 litre, što u prvi mah izazove sumnju u točnost putnog računala. U svakom slučaju, odličan motor u kvalitetnom, velikom i bogato opremljenom karavanu. Samo da je cijena niža...

TOURER 1.6 i-DTEC LIFESTYLE X

TEHNIČKI PODACI

Motor: turbodizelski, 4 cil.

Obujam: 1597 ccm

Snaga: 88 kW (120 KS) pri 4000/min

Moment: 300 Nm pri 2000/min

Pogon: prednji

Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije: 454x177x148 cm

Osovinski razmak: 260 cm

Prtljažnik: 624 litara

Gume: 225/45 R 17, Michelin

Težina: 1405 kg

CO2 ispuh: 103 g/km

Brzina: 195 km/h

0-100 km/h: 10,5 sekundi

Potrošnja: 5,2 l/100 km

CIJENA 207.990 kn

S DOPLATAMA 222.000 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
08. studeni 2024 12:33