Sve stranke osim krajnje desnih Švedskih demokrata dale su glas da se u Stockholmu zabrane oglasi s polugolim ženama. Ne želimo seksističke ili rasističke poruke na gradskim površinama, poručio je dogradonačelnik Daniel Helldén iz Zelene stranke. Pariz ih je zabranio prije godinu dana, nakon Londona i Ženeve. Povod im je bila “porno chic” kampanja Yvesa Saint Laurenta s modelima bez glave, s raširenim nogama u crnim čarapama i međunožjem u krupnom planu.
Švedska oglašivačka industrija već se složila da neće koristiti oglase u kojima se žene ili muškarci tretiraju kao seksualni objekti, ponižavajuće i seksistički. Imaju pravobranitelja za oglašavanje koji pazi poštuje li se to.
Sad je pravobranitelj objavio da je neprihvatljivo da pružatelj internetskih usluga Bahnhof u oglasu za zapošljavanje koristi fotografiju koja je kao popularni “meme” obišla virtualni svijet. Prikazuje mladića dok se zadivljeno okreće za curom koja je prošla ulicom, procjenjujući kvalitetu njezine stražnjice. On drži za ruku svoju djevojku koja ga zgroženo gleda. Na mladiću piše “Ti”, na njegovoj djevojci “Tvoje trenutno radno mjesto”, a na djevojci za čijom se stražnjicom okrenuo nalijepili su “Bahnhof”, ime tvrtke koju reklamiraju. Da bi je predstavili kao predmet želje.
Fotografiju poznatu pod nazivom “Muškarac gleda drugu ženu” snimio je fotograf iz Barcelone Antonio Guillem, piše britanski Guardian. Švedski pravobranitelj za oglašavanje zaključio je da je uvredljiva za žene i preporučio da se ta fotografija ne koristi za oglašavanje. Prosudio je da se žene na njoj predstavljaju kao stvari koje lako možete zamijeniti jednu drugom, poručujući pritom da je izgled jedino što se računa. Muškarac je taj koji bira, mijenjajući jednu curu za drugu na osnovu izgleda njezine stražnjice.
Oglas na Facebooku kojim švedska tvrtka traži trgovce, inženjere i web dizajnere, objavljen je u travnju. Skupio je više od 1000 komentara, većinom žena koje ga osuđuju. “Očito ne želite privući žene u svoju tvrtku, niti senzibilne muškarce”, napisala je Susanne Lahti Hagbard. Tvrtka se brani da su se samo htjeli predstaviti kao atraktivni poslodavac. “Nebitno je što se radi o popularnom ‘memeu’. Ako ne vidite koliko je ta slika seksistička, to sigurno nije radno mjesto za bilo koju ženu koja želi da se njezin rad ozbiljno tretira”, napisala je Sofie Sundaker.
Tvrtka misli da je riječ o grešci i da njihova reklama nema veze s odnosom među spolovima, nego samo s privlačenjem ljudi koji rade na dosadnijim poslovima. Ako bi nas za nešto trebalo kazniti, poručuju, to je za korištenje starog “memea”. Što vi mislite? Pretpostavljam da bi kod nas većina, vjerojatno i većina žena, stala na stranu oglašivača. Tako nam je teško vidjeti što je tu sporno. Zašto se tip koji hoda držeći se s djevojkom za ruku ne bi okrenuo za drugom djevojkom? Seksizam je toliko uobičajen da ga jedva primjećujemo. To nam je normalno, uobičajeno, svakodnevno, ne vidimo što je u tome sporno. I zašto bi se mijenjalo. Ali bilo nam je uobičajeno i ubiti mamuta umjesto naručiti pizzu, liječiti se puštanjem krvi, pa čak i pjevati “Druže Tito, mi ti se kunemo”. Dok nam netko nije došao i objasnio da to nije okej. Tko ne čuje, čuje kad ga lupe po prstima.
Kao što je sad u Francuskoj 30-godišnjak dobio novčanu kaznu i tri mjeseca zatvora (tri mjeseca) jer je u krcatom autobusu lupio 21-godišnju curu po stražnjici i komentirao njene grudi. Zbog grudi 300 eura, a zbog stražnjice tri mjeseca: vrijeđanje plus spolna agresija. To je prva kazna po zakonu kojom Francuzi žele iskorijeniti ulično nasilje nad ženama: za zviždanje za zgodnom djevojkom možete dobiti kaznu od 750 eura. Grozno? Tako je bilo i kad su u nenarodnom režimu uveli kazne za nevezanje pojasa, pa smo do danas ipak uglavnom naučili čemu služi pojas.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....