Mercator, Plodine i Billa protiv Konzuma

ZAGREB - Trgovački lanci Mercator Hrvatska, Plodine i Billa osnovali su zajedničko društvo Mercator-Plodine-Billa s ciljem dodatnog učvršćivanja pozicija na tržištu i postizanja boljih uvjeta nabave kod zajedničkih dobavljača. Billa se tako priključila savezu Mercatora Hrvatska i Plodina koji su se udružili prije dvije godine.







Udruživanjem bi tržišni udio tri velika trgovačka lanca do kraja godine trebao porasti na 20 posto, a očita im je namjera ući u konkurenciju u dogovaranju uvjeta s dobavljačima Konzumu kao najvećem domaćem trgovačkom lancu koji drži trećinu tržišta maloprodaje.



Udruživanju je navodno sklon i Željko Kerum koji bi u rat s konkurencijom trebao ući povezivanjem s vlasnikom Studenca Josipom Milavićem i vlasnikom Dinove-Dione Đurom Gavrilovićem.

Osnivanje zajedničkog društva poslovni je potez koji će svim članicama donijeti platformu za uspješnije poslovanje i veću konkurentnost, dobavljačima osigurati siguran plasman proizvoda, a našim kupcima najniže i najpovoljnije cijene na tržištu


Novoosnovano društvo Mercator-Plodine-Billa ima 270 supermarketa i hipermarketa i 45.000 kvadrata prodajnog prostora, a poslovat će kao samostalno neprofitno društvo. Članovi imaju vlasnički udio i isti odnos u donošenju svih odluka. U toj tvrtki se hvale i fer odnosom prema dobavljačima koje ne dijele na velike i male, a najdulji rok plaćanja im je između 30 i 35 dana.



- Recesija u gospodarstvu odražava se i kroz konsolidaciju tržišta koje se prilično uzburkalo. Osnivanje zajedničkog društva poslovni je potez koji će svim članicama donijeti platformu za uspješnije poslovanje i veću konkurentnost, dobavljačima osigurati siguran plasman proizvoda, a našim kupcima najniže i najpovoljnije cijene na tržištu - poručila je s današnje  konferencije za novinare Đozi Heberling, predsjednica Uprave društva Mercator-Plodine-Billa. Heberling pritom nije isključila mogućnost priključivanja još nekih velikih trgovaca savezu.



Čelnici tri udružena trgovačka lanca tvrde da bolje uvjete dobavljača neće zadržati kao ekstraprofit nego će tu razliku prebaciti na kupce koji bi trebali profitirati snižavanjem cijena. Koliko će cijene biti niže, za sada nisu htjeli najavljivati.



U koncernu Agrokoru, točnije Konzumu, osnivanje nove tvrtke tri trgovačke kompanije ocjenjuju pozitivnim. Naime, vjeruju da će to pridonijeti boljoj konkuretnosti na tržištu trgovine Hrvatske. Konzum je najveći trgovac u državi, a prema procjeni ove će godine ostvariti 12,5 milijardi kuna ukupnih prihoda. Prihod im je prošle godine iznosio 10,9 milijardi kuna.

Agrokor pozdravlja novo društvo



Gordana Galović
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
27. travanj 2024 11:02