Kada je hrvatski startup za superaute na struju Rimac Automobili pokazao svoj prvi prototip, imao je osam zaposlenika. Danas je u rimčevu timu 150 članova, a među njihovim klijentima nalazi se poznati švedski proizvođač automobila Koenigsegg, prenosi Jalopnik. A tu je i Concept One, električni superauto s 1,088 konjskih snaga koji se prodaje za milijun dolara. I pored toga, najazanimljiviji projekti Rimac automobila oni su o kojima se ne može pričati.
Međutim, put od konverzije svojeg BMW-a E30 2009. godine preko prvog pokazivanja Concept Onea u Frankfurtu 2011. godine do trijumfa na Ženevskom auto showu 2016. godine s dva automobila i asortimanom drugih proizvoda za Rimca nije bio nimalo lak.
Pokretanje automobilskog startupa u bivšoj komunističkoj državi je teško. Rimac nije dobio gotovo nikakvu pomoć od države i lokalne zajednice za 'proizvodnju automobila za bogate'. No, kako se ispostavilo, 'automobili za bogate' je posao u kojem se odlično snašao. Rimac automobili prodali su šest od planiranih osam Concept One automobila i jedina dva primjerka Concept S-a, specijalno dizajniranog za utrkivanje.
Kao poticaj za rad to je odlično i tu nema sumnje, međutim što reći na činjenicu da glavni proizvod Rimac automobila čini samo 10 posto ukupnog poslovanja tvrtke?
Kada veliki proizvođači automobila moraju ubrzati svoju proizvodnju i nove projekte oni ih povjere vanjskim tvrtkama. Rimac je na početku svu svoju tehnologiju morao prvo dovesti do savršenstva da bi je mogao ponuditi tržištu. Zbog nedostatka inicijalnog financiranja Rimac automobili su zbog toga bili i u problemima prije četiri godine, no ipak su 2013. uspjeli isporučiti prvi Concept One kupcu.
Koliko je pothvat za tako malu tvrtku bio velik svjedoči i kompleksnost samog automobila. Concept One sastoji se od 16 tisuća metalnih dijelova te od 200 ugljikovih vlakana. Automobil proizvodi 1,088 konjskih snaga kroz četiri električna motora skrivena u dva kućišta na sredinama osovina, od kojih svaki dolazi sa svojom mjenjačkom kutijom.
Concept One ubrzava od 0 do 100 km/h za 2,6 sekundi, od 0 do 200 za 6,2 sekunde i od 0 do 300 za 14,2 sekundi, ako je vjerovati internim brojkama Rimac automobila. Máté Petrány smatra da je dobro vidjeti kako iznimno ograničene količine superautombila mogu pronaći svoje mjesto na tržištu. Rimac tvrdi da mu je ambicija svu proizvodnju zadržati u svojoj tvornici i s tim na umu je tvornicu i opremio.
Rimac zbog svojeg ekstenzivnog iskustva rada na svojim proizvodima, koji je tada pretvorio u proizvode koje prodaje drugima, danas među klijentima ima mnoge svjetski poznate tvrtke kao što su prijespomenuti Koenigsegg.
Međutim, ako je vjerovati glasinama koje Mate Rimac nije htio komentirati, Rimac Automobili mogli bi u bliskoj budućnosti surađivati s Appleom. Radi li se možda o Appleovom najavljivanom samovozećem automobilu, trenutno nije poznato.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....