Ekonomska nejednakost navodi žene da same sebe prikazuju kao seksualne objekte i objavljuju seksi selfije na društvenim mrežama, sugerira nova studija koja je analizirala fotografije iz više od stotinu zemalja, piše Independent.
Osjećaj financijske inferiornosti potiče kompetitivnost te navodi ljude da pokušaju nadmašiti svoju konkurenciju, tvrdi se u studiji Sveučilišta New South Wales.
Voditeljica istraživanja dr. Khandis Blake kaže kako su ona i njen tim pratili objavljivanje selfija na društvenim mrežama i to onih koji su bili označeni sa 'seksi', 'hot' ili nekom sličnom riječju.
'Analizirali smo gdje su takve pojave najčešće. Obično se misli da su žene najviše okupirane vlastitim izgledom u zemljama s izrazitim patrijarhalnim pritiskom, odnosno u onim zemljama koje kod žena najviše cijene njihov izgled. No mi smo ustanovili da će žene češće objavljivati seksi selfije u zemljama gdje je prisutna ekonomska nejednakost', kaže dr. Blake.
Studija je objavljena u časopisu Proceedings of the National Academy of Sciences, a iznesena saznanja dosljedna su u različitim područjima. Znanstvenici su uzeli u obzir i kontrolirali ostale faktore koji bi mogli imati utjecaj, poput broja stanovnika, stupnja razvoja i dostupnosti interneta.
'Nejednakost u prihodima znači i više objavljenih seksi selfija, što ukazuje na to da su seksi selfiji pokazatelj uspona žena na društvenoj ljestvici koji prati ekonomske poticaje u lokalnoj zajednici', kaže dr. Blake.
'Bilo to dobro ili loše, činjenica je da seksi izgled generira veću ekonomsku, društvenu i osobnu dobit.'
Istraživači su otkrili isti uzorak ponašanja i u stvarnom svijetu,
'U više od tisuću različitih područja ekonomije, od salona za uljepšavanje pa do frizerskih salona i trgovina s odjećom, može se pratiti slično ponašanje, odnosno ekonomska nejednakost znači dodatnu potrošnju.'
Znanstvenici su rekli da njihova zaključci imaju puno smisla gledaju li se iz perspektive evolucije.
'U evolucijskom smislu, ovakvi su oblici ponašanja potpuno racionalni. Osnovna je ideja da se ljudi natječu za najboljeg partnera pa je ono što ih uzdiže u hijerarhiji itekako važno. Radi se, zapravo, o tome kako se žene međusobno natječu i zašto to rade', kaže dr. Blake.
'Kad vidite mladu ženu koja snima provokativne fotografije i objavljuje ih na društvenim mrežama, ne smatrajte je žrtvom, već igračem sa sasvim određenom strategijom u kompleksnoj društvenoj i evolucijskoj igri. Ona nastoji povećati svoj ulog, baš kao i svi ostali.'
Studija je također otkrila da je povezanost između ekonomske nejednakosti i seksualizacije jača u razvijenim zemljama.
'Naša studija ima značajne implikacije: seksualizacija se javlja kao odgovor na ekonomske uvjete no ne znači nužno i žensku subordinaciju.'
Seksualizacija ove vrste najprisutnija je u zemljama koje su učinile određeni napredak prema ekonomskoj jednakosti.
'Iako se smatra da su izrazito seksualizirani prikazi žena proizvod nejednakosti i ženskog ugnjetavanja, paradoksalno, najveći porast seksualizacije žena prisutan je u zemljama koje su učinite značajan korak naprijed prema ekonomskoj ravnopravnosti.'
Studija je analizirala ukupno 68.562 seksualizirana autoportreta objavljena na Instagramu i Twitteru koje se najčešće naziva 'seksi selfijima'.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....