Prije gotovo godinu dana cijela javnost zgražala se nad slučajem nepotizma u državnom HEP-u, gdje je jedna direktorica zaposlila gotovo cijelu svoju obitelj - sina, snahu, kćer i zeta. To nikako nije bio presedan jer je poznato da su državne tvrtke, poput HAC-a, Hrvatskih cesta, HŽ-a ili Hrvatskih šuma zapravo pune uhljebničkih rođaka, zetova, sinova i kćeri, stričeva i ujaka.
Ni na pojedinim fakultetima nije ništa drugačije. Tamo kompletne “dinastije” već godinama vladaju.
No, u ZET-u je nepotizam je - legaliziran. Doslovno. Napismeno. I time se čak Sindikat vozača i prometnih radnika ZET-a pohvalio u svom biltenu. I ne vide ništa sporno u tome. U potpunosti je to s dosadašnjom praksom. Ali ovaj put imaju to dokumentirano, pečatirano i javno objavljeno.
Na sastanku ZET-ovih sindikalista s Upravom, naime, postignut je dogovor da prednost pri zapošljavanju imaju djeca ili supružnici njihovih radnika. Na zahtjev Sindikata već je zaposlen veći broj parkirača i vozača autobusa. Ne, to nije isto radno mjesto! Jer vozač autobusa ne može istodobno biti i parkirač.
Evo kako bi to u budućnosti moglo izgledati:
“Sine, daj molim te parkiraj ovaj bus”, reći će 47-godišnji vozač Jozo svom 20-godišnjem sinu parkiraču kada ga ovaj dočeka u garaži nakon odrađene smjene.
“Ok, tata. E, da... Rekla mi je mama da je upravo završila s obračunom plaća za ovaj mjesec, pa te moli da je pričekaš na porti da idete skupa doma”, prenijet će maminu poruku sin Ivan.
“A što je Markom? Je li on završio sa smjenom? Tramvaj bi se svaki čas trebao vratiti u spremište?” upitat će otac sina.
“Ma, brat je danas slobodan. Radio je jučer noćnu”, odgovorit će mlađi sin. Obiteljski biznis na našoj grbači.
U ovoj gradskoj tvrtki, gdje su prosječne plaće radnika sa srednjom stručnom spremom 7000, a za one s visokom i više od 10.000 kuna, prema kolektivnom ugovoru isplaćivao se dodatak za kupnju naočala ili zubnu protezu, a vozači ZET-a dobivali su i dodatak za rad na propuhu.
Tako ovaj legalizirani nepotizam nije ništa novo. U ZET-u, tvrdi Miljenko Gočin iz Sindikata hrvatskog vozača, nisu zaposlene samo cijele obitelji, već i cijela sela. A i sam predsjednik tamošnjeg sindikata, Anto Jelić, kaže Gočin, prije 10 godina zaposlio je svog sina.
Barem se obitelj Jelić ne mora brinuti zbog propuha. Ako sina u vožnji zaboli vrat, sve ćemo mi to platiti.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....