Skupina znanstvenika analizirala je jelovnike u restoranima kako bi ustanovili postoji li razlika između naziva jela i njihove cijene, piše The Independent.
Profesor lingvistike i računarstva sa Stanforda Dan Jurafsky otkrio je da luksuzni restorani pišu menije ispunjene kitnjastim riječima i izrazima kako bi opravdali višu cijenu hrane.
Juraffsky i njegovi kolege pregledali su cijene nekih 650.000 različitih jela s 6.500 menija iz sedam američkih gradova (New York, Boston, Chicago, Philadelphia, Washington DC, San Francisco i Los Angeles).
Koristili su računalni program za 'čitanje' menija, a podatke su potom analizirali pomoću statističkih alata. Otkrili su kako restorani koji koriste duže riječi i rečenice za opisivanje stavki na meniju, ujedno takva jela naplaćuju više.
Izračunali su da svako slovo u nazivu jela u prosjeku poskupljuje njegovu cijenu za 18 centi (1,20 kn). Takozvani 'primamljivi pridjevi', poput 'mirišljav', 'bogat' ili 'hrskav' često se koriste kako bi opravdali veću cijenu pojedinog jela od prosjeka.
Skupa jela u restoranima često se opisuju i seksualnim pojmovima u online vodičima dok jeftine zalogajnice obično povlače paralele između svoje ponude i opojnih droga.
Osobe koje često posjećuje elitne restorane u opisu hrane koju tamo jede upotrebljavaju pridjeve poput 'orgazmično' ili 'zavodljivo'. Jurafsky kaže kako nije jasno zašto postoji veza između seksualnih izraza i skupe hrane, osim one očite prema kojoj obje stvari izazivaju oralno zadovoljstvo.
'Možda ljudi u razmetljive restorane izlaze na spoj pa već tamo počnu razmišljati u seksu', kaže Jurafsky.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....