VELIKE PROMJENE

Fiat: Alfa, Abarth i Maserati novi podbrand

Na čelo novog podbranda postavljen je Nijemac Harald Wester, sadašnji CEO Maseratija i Abarta te CTO Fiat grupe

Fiat grupa stvorila je novi sportski podbrand koji čine marke Alfa Romeo, Maserati i Abarth, a vodit će ga Harald J. Wester, koji inače obavlja dužnosti CEO-a Maseratija i Abartha te CTO-a Fiat grupe.

Sadašnji CEO Alfa Romea, Sergio Cravero, napredovao je na mjesto šefa planiranja ponude proizvoda i proizvodnih koncepata Fiat grupe.

“Svrha stavljanja Alfa Romea, Maseratija i Abartha pod isti brand je radi naglašavanja i osnaživanja vrijednosti zajedničkih kvaliteta tih triju marki kada su u pitanju sportske osobine i performanse”, rekao je Fiatov CEO Sergio Marchionne. “Harald Wester, koji je demonstrirao enormnu predanost na više položaja i postigao optimalne rezultate, ovom će projektu pridonijeti snažnim vodstvom, solidnim tehničkim iskustvom i ‘know how-om’ ”, dodao je.

Sinergijski potencijal

U novoj ulozi od Westera se očekuje prepoznavanje sinergijskih potencijala između Maseratija i gubitaša Alfa Romea, koji upravo doživljava strateško preispitivanje budućnosti. Prema informacijama nekih izvora, Alfa je, naime, izgubila između 200 i 400 milijuna eura godišnje u posljednjih deset godina.

Za Alfu trenutačno postoje dva rješenja. Prvo je zamrzavanje investicija u brand nakon lansiranja Giuliette, novog kompaktnog modela, koji će svjetsku premijeru imati na skorašnjem salonu automobila u Ženevi.

U tom slučaju, model 166 ne bi dobio nasljednika, jedini noviji modeli bili bi Giulietta i MiTo, a postojeći modeli, poput 159, Brere, Spidera i GT-a, nastavili bi se prodavati u aktualnim izdanjima. Prema previđanjima, ovakva bi odluka značila sporu smrt za posrnuli talijanski brand jer bi bez novih proizvoda prodaja značajno pala.

Drugo rješenje uključuje korištenje Chryslerovih (Fiat je vlasnik 20 posto američke tvrtke) platformi za stvaranje novih generacija modela 159 i 166 koji bi se proizvodili u Sjevernoj Americi.

Strateški plan za spas

Preispitivanje Alfine budućnosti trebalo bi biti gotovo do sredine travnja jer će Fiat tada otkriti strateški plan za čitavu grupu u razdoblju od 2010. do 2014. godine.

Prodaja Alfinih novih automobila drastično je padala tijekom prošlog desetljeća zbog izostanka, ali i kašnjenja novih proizvoda.

Fiat će ovog tjedna službeno objaviti Alfine globalne prodajne rezultate.





Inženjer koji je iz Magne Steyr prešao u Fiat

Tijekom dosadašnjih pet godina u Fiatu, u koji je 2004. prešao iz austrijske Magne Steyr, 51-godišnji Harald J. Wester ubrzao je korištenje virtualnog inženjeringa kojim je pomogao značajno bržem razvoju modela nastalih na istim platformama. Primjerice, trebalo je 26 mjeseci da se pripremi lansiranje Fiata Stilo 2001, dok je razvoj Alfe MiTo i Lancie Delte, predstavljenih 2007., skraćen na samo 15 mjeseci. Wester je karijeru u automobilskoj industriji započeo 1991. u Volkswagenu, potom je prešao u Audi od 2000. do 2001. bio je u Ferrariju, a 2002. otišao je u Magnu Steyr.





Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 00:34