Nema toga što plug-in hibrida iz Wolfsburga ne može pružiti u vožnji, uvjerili smo se nakon što smo u Zurichu sjeli za upravljač Volkswagena Golf GTE. I to zbilja nije tek otrcana fraza. Premda zamaskiran u ekološku priču i na račun 120 kg baterija otežan na preko jednu i pol tonu, punokrvni je to GT model. Baš poput izvedbi GTI ili GTD. Samo što ga se može voziti i samo na struju... Doduše, službeno tek nekih 50 kilometara, a u praksi, uvjerili smo se, desetak manje: No i to je sasvim dovoljno za dnevno vrludanje po gradu. I to bez emisije CO2, u potpunoj tišini, za sitniš iz džepa...
A sve što prije toga trebate napraviti je odmaknuti značku Volkswagena na prednjem poklopcu i utaknuti punjač. Punite li ga na kućnoj mreži, za nekih 3,5 sata baterije od 8,7 kW bit će napunjene do vrha. S druge strane, za vrijeme ručka, u nekih 45 minuta, nama su se baterije ispod stražnje klupe napunile za novih 16 km. Sasvim dovoljno za novu vožnju... No, premda već i to zvuči atraktivno, to je tek djelić mogućnosti modela GTE, koji, usput budi rečeno, na naše tržište dolazi već početkom 2015.. Želite li njime na daleki put ili pak jurnuti zavojima? Nema problema. Program E, u kojemu elektromotor snagu crpi isključivo iz litij-ionskih baterija, tek je jedan od dostupnih. I jedini koji uopće ne koristi moćni, ali nevjerojatno uglađen i fino utišan turbobenzinac 1.4 TSI sa 150 KS i 250 Nm, smješten tik do elektromotora.
Kad rade zajedno, u savršenim okolnostima možete dohvatiti čak 939 km. Znači, možete se, ako poželite, bez stajanja voziti od Zagreba do Splita i nazad. Premda u spremnik benzina stane tek 40 litara, jer je, da bi stale baterije smanjen jednako kao i prtljažnik, koji sad broji 272 litre, stotinjak manje nego u standardnoj izvedbi. I zbilja, na kraju prve vožnje od nekih 60 kilometara, od kojih smo dvije-trećine odradili potpuno na struju, putno računalo pokazivalo je prosjek od nevjerojatno skromnih 1,5 litara. Slučajno ili ne, baš kako piše u tehničkim podacima... Kad ispraznite baterije ili dođe do znatne potražnje za snagom (na struju se može voziti do 130 km/h), automatski se uključuje program Battery Hold. Tad se baterije pune prilikom kočenja i usporavanja, a automobil kombinira TSI i elektromotor, ovisno o situaciji.
A pravi šou, barem za vozačke sladokusce, nastaje kad se prekidačem pored mjenjača uključi program GTE. Tad se TSI i elektromotor udružuju te snaga raste na 204 KS, a okretni moment na 350 Nm, što uz za ovu priliku izrađenim 6-stupanjskim DSG mjenjačem sa dvije spojke vožnju pretvara u rijetko viđenu uživanciju. Barem dok niste u Švicarskoj, gdje se u svakom šumarku skrivaju policajci do zuba naoružani radarima... Upravljač, naime, vidljivo oteža u rukama, mjenjač nekako nevoljko prebacuje u višu brzinu, a ubrzava se i odziv motora na pritisak papučice gasa. Rezultat? Stotka se hvata za kratkih 7,6 sekundi, gotovo kao u modelu GTD (7,5 s), a nezaustavljivo se juri do 222 km/h. Potrošnja pri forsiranju, doduše, raste na nekih 8 litara, no čim se malo zauzdate, brzinom svjetlosti pada na 5. A tu je i razumna cijena. Golf GTE stajat će 280.000 kuna, što uz najavljeni novi val poticaja (na plug-in hibride država daje 50.000 kn) i nije tako strašno. Jer se najpovoljniji GTD s DSG mjenjačem, naime, nudi za 266.800, a GTI za 289.000 kuna...
VW GOLF GTE TEHNIČKI PODACI
Motori turbobenzinski 1.4 TSI, elektromotor
Snaga 150 kW/204 KS Moment 350 Nm Mjenjač DSG, 6 stupnjeva
Dimenzije 427 x 180 x 146 cm Prtljažnik 272 litre Masa 1525 kg
Najveća brzina 222 km/h
0-100 km/h 7,6 sekundi
Potrošnja 1,5 l/100 km Doseg na struju 50 km Ukupan doseg 939 km
Ispuh CO2 35 g/km
Cijena od 280.000 kuna
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....