NAĐITE INSPIRACIJU

Ovo je Mija. Obožava prirodu i na svom blogu ima bezbroj ideja za vaš sljedeći izlet

Na blogu Under Dreamskies Mija Dropuljić detaljno opisuje izlete, piše o povijesti i zanimljivostima, te donosi savjete za planinare
Sveto Brdo na Velebitu
 Privatna Arhiva/

Ako ste zaljubljenik u prirodu i izlete, ili u bespućima interneta tek istražujete kamo biste mogli krenuti ovog vikenda, sigurno ste naišli na stranicu sanjivog naziva Under Dreamskies. Detaljno opisani izleti, uz povijest i zanimljivosti o svakoj lokaciji, savjeti za planinare, preporuke staza u svim dijelovima Hrvatske...

Papuk, grofova poučna staza
Privatna Arhiva/

Iza hrpe zanimljivih i korisnih tekstova stoji Mija Dropuljić, 35-godišnja freelance novinarka, content kreatorica i blogerica, u slobodno vrijeme velika zaljubljenica u planinarenje, putovanja i pisanje. Zanimalo nas je kako je blog nastao, otkud oko za tolike detalje na stazama, gdje Mija najviše voli ići na izlete...
Izvor Kupe
Privatna Arhiva/

- Blog Under Dreamskies je nastao u rujnu 2018. godine, nekoliko mjeseci nakon što sam završila Opću planinarsku školu te se uputila u svoje prve samostalne planinarske pohode. U tom periodu nisam radila u struci te mi je počelo nedostajati pisanje kojim se bavim još od djetinjstva. Uz to sam željela na jednome mjestu imati sve svoje putne i planinarske avanture te kroz njih pružiti korisne informacije ljudima koji žele posjetiti dotične destinacije. Tu je bio i segment edukacije, željela sam na blogu putnicima i planinarima pružiti sve potrebne podatke kako bi se sami mogli sigurno upustiti u novu avanturu, ali i prenijeti sve ono što sam naučila kroz školu i vlastito iskustvo u prirodi - prisjeća se početaka bloga Mija. Znala je što želi sadržajno, ali nikako se nije mogla odlučiti za ime.
Kalnik
Privatna Arhiva/

- Blog je on trebao pokriti moje tri strasti - putovanja, planinarenje i pisanje - i nisam mogla dugo smisliti prikladan naziv koji bi ujedinio sve stavke. I onda sam dobila prijedlog Under Dreamskies. Potpuno je odgovarao. Govori o tome kako svatko od nas ima različite ljubavi, želje i hobije i upravo oni nas čine kompletnim osobama i često nepopravljivim sanjarima - otkriva blogerica.
U početku, kaže, nije očekivala puno jer je blog sadržajno usko specijaliziran.
Mija na Kozjaku
Privatna Arhiva/

Pristupila mu je neopterećeno, ali ga je od početka kreirala prema svemu što je u poslu naučila o vođenju web stranice i prilagođenom pisanju za web. I to je urodilo plodom. U par mjeseci je brojka od nekoliko stotina čitatelja narasla na nekoliko tisuća, danas blog Under Dreamskies dnevno čita između 500 do više od 1000 čitatelja, a mjesečno se ta brojka penje i do gotovo 20.000 posjeta.
Mali princ
Privatna Arhiva/

- Uvijek pokušavam tu brojku zamisliti u realnom prostoru i često se šokiram. Tek tada budem svjesna koliko je to konkretno ljudi. Posebno mi je drago kada mi čitatelji šalju fotografije s izleta te rado odgovaram na upite vezano za putovanja i planinarenje. Nerijetko mi se dogodi da na nekoj stazi ili vrhu čak sretnem nekoga od svojih čitatelja. To mi je posve nadrealno iskustvo - oduševljena je Mija. Ne planinari oduvijek, naprotiv, njezina se ljubav prema planinama zapravo prilično kasno javila. Uvijek ju je fascinirala priroda i rado je na putovanjima obilazila i prirodne znamenitosti. No, istinska ljubav prema prirodi, šumi i planinama rodila se kad je upisala Opću planinarsku školu u planinarskom društvu Runolist u Zagrebu.
Kanjon Kamačnik
Privatna Arhiva/

- Tada sam bila u veoma lošem životnom periodu te sam htjela misli odmaknuti od problema, upoznati nove ljude, istražiti nova mjesta i pred sebe staviti nove izazove. To se pokazalo kao jedna od najboljih životnih odluka koje sam donijela zadnjih godina. I to ne zato što se iz te odluke rodio blog Under Dreamskies, nego zato što su mi planine vratile osmijeh na lice, probudile neke zaboravljene strasti i postale moj ispušni ventil, moja antistres terapija i jedna od mojih veliki životnih ljubavi. Ne kaže se bez razloga da kada jednom osjetiš zov planine, uvijek joj se vraćaš - prisjeća se Mija.
Vela luka, Krk
Privatna Arhiva/

Velik dio inspiracije za nove izlete pronalazi u “Planinarskom vodiču po Hrvatskoj” Alana Čaplara, u raznim Facebook planinarskim grupama i specijaliziranim stranicama, a nerijetko se otisne na izlet zbog objave nekog od kolega planinara koji svoja iskustva na izletima dijele na društvenim mrežama.
Mija i Aryja na Guslici
Privatna Arhiva/

- Također razmišljam što bi bilo zanimljivo posjetiti i o čemu nema konkretnih i korisnih tekstova. Tako da su pojedini izleti ciljano odrađeni zbog bloga, ali većina ipak pokriva moje osobne afinitete i želje - tumači. Većinu izleta istraži, isplanira i organizira sama. Štreber je, kaže, po tom pitanju, istraži doslovno sve što se može naći o stazi.
Kudin most
Privatna Arhiva/

Zatvaranje granica i nemogućnost putovanja popularizirali su planinarenje, ne samo kod nas nego i u cijelom svijetu. Ljudi se vraćaju prirodi, što je lijepa nuspojava pandemije. Mija je primijetila da se taj trend odrazio na čitanost njezina bloga, pogotovo rubrike s planinarskim izletima. Na njih gotovo u pravilu odlazi s dečkom Danijelom i kujicom Aryom, skraćeno Ari.
- Imamo svoj tempo, rituale večer prije izleta, znamo kako se tko ponaša u prirodi. S nama je i Ari, planinarka malih, ali hitrih šapica. Staze skoro nikad ne prilagođavamo njoj jer ona uistinu ima puno energije. Jedino je ne vodimo na stjenovite staze gdje je potrebno penjati se, poput Samarskih stijena ili staze Malog princa. Sigurniji smo i opušteniji ako znamo da joj ne prijeti nikakva opasnost.
Mali princ
Privatna Arhiva/

Iako joj je to omiljena tema, blog ipak nije samo o planinarenju.
S lipicancima u Ivandvoru
Privatna Arhiva/

- Putovanja su također bitan segment bloga, no malo su ipak zanemarena zbog trenutačne situacije. No, mi smo odlučili vrijeme iskoristiti najbolje što možemo te upoznajemo našu državu koja mnogo toga ima za ponuditi. Ljeto smo proveli na Visu, istraživali smo okolicu Zadra i Knina, na jesen smo se otisnuli na road trip po Slavoniji i Baranji te smo posjetili i Vukovar i Ilok. Kako živimo u Rijeci, često idemo u Istru, a na listi nam se za ovu godinu nalazi Lika, Pelješac i pokoji još otok - otkriva nam svoje planove Mija.

Mija preporučuje:
PET IZLETA ZA SVAKU RAZINU KONDICIJE

Imam nekoliko staza na kojima sam, kako ja to volim reći, ostavila dio svoj planinarskog srca. Velebit je nestvaran, a Premužićeva staza je nešto što svaki planinar treba proći. Zaljubila sam se u stazu Mali princ, a Sveto brdo zauzima posebno mjesto u mom srcu. Jedna od dražih staza mi je i kanjon Vrženica - uvala Vela luka na otoku Krku, uistinu posebno planinarsko iskustvo. Nadam se da ćemo uskoro imati priliku više istražiti južniji dio Hrvatske, na našem popisu već dugo se nalaze Dinara i Biokovo. Za čitatelje Like!-a odabrala sam ovih pet staza različite težine.

Grofova poučna staza na Jankovcu (Papuk) - prikladna za početnike
Raskošna slavonska šuma, jezera koja reflektiraju krošnje, živopisni slap, bogata i zanimljiva povijest, mekane livade stvorene za igru ili izležavanje i planinarski dom s odličnom hranom - sve to su aduti park-šume Jankovac koja se ubraja među najpopularnija izletišta na Papuku.

Kanjon Kamačnik - prikladno za početnike
Ovaj dio Gorskog kotara je nestvarno zelen, a drveni mostići, žubor vode i gusta šuma pridonose kulisi nezaboravno lijepog fantasy filma. Jedino nedostaju šumske vile kako bi dojam bio potpun.

Omiška Dinara, staza do vrha Kula - za planinare s više iskustva
Svaki korak napravljen na ovoj stazi pruža pogled na predivnu prirodu, a skoro cijelim putem vas prate impresivni vidici. Putem ćete se i oznojiti, malo penjati, a trud će na vrhu biti nagrađen nezaboravnim pogledom.

Mali Princ, Velebit - za planinare s više iskustva
Staza Mali princ vas uvodi u svijet koji se čini kako nije s ovog planeta. Konoba, Dvorska vrata, Zdenkova jama i Nebeska vrata su samo neke od upečatljivih lokacija koje vas čekaju na jednoj od najljepših planinarskih staza u Hrvatskoj.

Risnjak - ovisno o stazi, prikladno i za početnike i iskusne planinare
U jakoj konkurenciji naših nacionalnih parkova Risnjak nekako zauzima manje popularno mjesto. Posve nezasluženo. Njegove brojne staze nude savršen bijeg u prirodu kako za početnike, tako i za iskusne planinare.