OTKRIĆE U ČILEU

Znanstvenici utvrdili kome pripadaju kosti iskopane 90-ih godina: Otkrili su novu vrstu dinosaura!

Otkrivena nova vrsta dinosaura
 Afp
Prema istraživanju, biljojed titanosaur je živio u bujnom krajoliku bogatom cvjetnim biljkama, papratima i palmama.

Znanstvenici su identificirali novu vrstu dinosaura prema dijelovima kostura pronađenog na sjeveru Čilea. Ostaci dinosaura iskopani su u najsušoj pustinji na svijetu Atacama, u blizini grada Copiapó, piše BBC.

Stručnjaci ističu da je biljojed titanosaur imao malenu glavu i dugački vrat te neobično ravna leđa.

Prema istraživanju, stvorenje je živjelo u bujnom krajoliku bogatom cvjetnim biljkama, papratima i palmama.

Ekipa predvođena čileanskim geologom Carlosom Arévalo otkrila je kosti dinosaura početkom 90-tih godina, a istraživanje su proveli 2000-ih godina. Saznanja su objavljena u ponedjeljak u časopisu Cretaceous Research.

Ostaci pronađeni na lokaciji su dijelovi nadlaktične kosti, bedrene kosti i ischiuma te elementi kralježaka vrata i leđa. Predstavljaju mladu jedinku, čija je procijenjena duljina 6,3 metara.

Nova vrsta dinosaura
Mauricio Alvarez
Iskopane kosti dinosaura Arackar licanantay
-

Stvorenje je bilo sauropod, ili dinosaur dugog vrata, dugog repa, biljojed. Pronađen je u naslagama iz kasne krede, posljednjeg razdoblja prije nego što su dinosauri izumrli prije 66 milijuna godina.

Stvorenje su nazvali Arackar licanantay, što znači kosti Atacame na domorodačkom jeziku Kunza.

Kosti će biti izložene u čileanskom Prirodoslovnom muzeju. Voditelj muzejskog odjela paleontologije David Rubilar rekao je da otkriće predstavlja važnu prekretnicu za čileansku paleontološku baštinu.

Ovo je treći dinosaur koji je dobio ime u Čileu i treći titanosaur sa zapadne strane Anda u Južnoj Americi, istaknuo je tim.

Godine 2014. jedan od najvećih ikad otkrivenih dinosaura iskopan je u Argentini, također titanosaur čija je duljina procijenjena na 37 metara.

15. travanj 2024 14:17