VAŽNOST GENETIKE

Znanstvenici došli do prijelomnog otkrića: Otkriveno zašto neki ljudi imaju teže simptome covida

Ilustracija

Juan Gaertner/Sciencephoto/Profimedia
Osobe europskog porijekla koje nose određeni segment DNK imaju 20 posto manji rizik od razvoja teškog oblika covida

Znanstvenici su otkrili gen koji umanjuje rizik od razvijanja teškog oblika covida-19 za 20 posto te poručuju da će njihovo otkriće pomoći u stvaranju lijekova koji su učinkoviti protiv virusa SARS-CoV-2, prenose Daily Mail te Science Daily.

Gen se može pronaći kod svakog trećeg bijelca europskog podrijetla te potiče stvaranje proteina koji je učinkovit prilikom borbe protiv virusa SARS-CoV-2, zaključak je studije objavljene u listu Nature Genetics iza koje stoji međunarodna skupina znanstvenika okupljenih na Institutu Karolinska u Švedskoj. .

Prema zaključcima ranijih istraživanja, osobe europskog porijekla koje nose određeni segment DNK imaju 20 posto manji rizik od razvoja teškog oblika covida. Taj segment DNK kodira gene u imunološkom sustavu i naslijeđen je od neandertalaca kod oko polovice svih ljudi izvan Afrike.

Kako bi identificirali ovu specifičnu varijantu gena, znanstvenici su tražili pojedince koje nose samo dijelove tog određenog gena. Budući da se neandertalsko naslijeđe dogodilo nakon drevne migracije iz Afrike, istraživači su vidjeli potencijal u fokusiranju na pojedince afričkog porijekla koji nemaju nasljeđe neandertalaca, a time i većinu ovog segmenta DNK. Mali dio ovog DNK ipak je isti i kod ljudi afričkog i europskog porijekla.

Otkrićem gena dobili smo objašnjenje zbog čega su simptomi bolesti toliko promjenjivi te zašto neke ljude covid pogađa jače nego druge ljude, tvrdi međunarodna skupina znanstvenika. Do prijelomnog zaključka znanstvenici su došli proučavajući ljude različitog porijekla, a kažu da je njihov pothvat naglasio važnost provođenja kliničkih ispitivanja koju uključuju ljude različitog porijekla.

Što se tiče ljudi afričkog porijekla, gen je prisutan kod osam od deset osoba, pokazalo je istraživanje objavljeno u Nature Genetics.

Gen određuje duljinu proteina OAS-1 i u slučaju kada je duži, bolji je u uništavanju virusa SARS-CoV-2.

- Početak detaljnog razumijevanja genetskih rizičnih faktora je ključan u razvoju novih lijekova protiv covida-19, rekao je koautor studije Brent Richards sa Sveučilišta McGill.

26. travanj 2024 11:33