Igranje strateških kompjuterskih igara, logično, zahtjeva dobre kognitivne sposobnosti, ali nova američka studija ustanovila je da igranje StarCrafta jedan sat dnevno značajno povećava kognitivnu fleksibilnost, što je povezano sa sposobnošću osobe da pronađe kreativna rješenja problema te da se bave različitim konceptima u isto vrijeme.
Istraživanje provedeno na Sveučilištu u Teksasu obuhvatilo je 72 studentice koje prije nisu imale iskustva s takvim kompjuterskim igrama. Cilj istraživanja je bio utvrditi da li igranje strateških kompjuterskih igara koje se odvijaju u realnom vremenu čini ljude pametnijima. Ispitanice su bile podijeljene u tri skupine: dvije su skupine igrale varijante StarCrafta različite kompleksnosti, a treća je skupina igrala Sims2.
Neiskusne studentice postale pametnije
Nakon 40 sati igranja psihološko testiranje igrača pokazalo je da je skupina koja je igrala StarCraft značajno poboljšala sposobnosti svojih 'moždanih vijuga' - bili su sposobni rješavati zadatke mnogo brže i točnije nego prije.
U Južnoj Koreji igranje StarCrafta je profesija s 12 profesionalnih momčadi. Vrhunski igrači zarađuju poput vrhunskih sportaša, a čak i prosječni profesionalni igrači zarađuju više od prosječnog Korejca.
O neviđenoj popularnosti ove igre svjedoči činjenica da se na prvenstvu u StarCraftu 2005. na stadionu okupilo 120.000 ljudi da uživo prate kako njihovi omiljeni igrači na svojim računalima pomiču svoje virtualne likove i navijaju za njih dok rješavaju borbene zadatke na svojim pikseliziranim zemljovidima.
Igrači na turnirima mjere svoju brzinu u APM-ovima ("actions per minute"), što označava broj poteza koji je igrač sposoban poduzeti u jednoj minuti, bilo da se radi o pomicanju svog vojnika na terenu ili nekom zadatku u sklopu igre. Igrači kadri sudjelovati na turnirima sposobni su odraditi 300 poteza u minuti, što znači - pet poteza u sekundi!
Korejski igrač pokazuje što znači brzina 300 APM-a u StarCraftu
Do takve igraće spreme dolaze treniranjem 10 sati dnevno, šest dana u tjednu, žive u zajedničkim prostorijama nalik vojarnama, a često rade na jačanju ručnih mišića i zglobova kako bi mogli postići potrebnu vrhunsku brzinu tipkanja na tipkovnici i klikanja mišem.
Profesionalni igrači zarađuju milijune
Od barem četiri i pol milijuna Koreanaca koji igraju StarCraft samo tri stotine njih ulazi u elitu profesionalnih igrača s licencom.
Kultura igranja ove igre čuva se velikom pažnjom, pa je čak korejsko zrakoplovstvo osnovalo svoju momčad kako bi se vrhunski igrači mogli nastaviti igrati za vrijeme služenja dvogodišnjeg obaveznog vojnog roka.
StarCraft je u Koreji mnogo značajniji nego u matičnim Sjedinjenim Američkim Državama, gdje također postoje profesionalci koji se bave ovom igrom, ali je ta pojava neusporedivo manja. Za usporedbu, gotovo polovica svih primjeraka StarCrafta ikada prodanih na svijetu završila je u Južnoj Koreji (4.5 milijuna od 9.5 milijuna primjeraka), koja broji tek šestinu populacije SAD-a.
Igra je izdana 1998. godine, a nakon niza generacija igrača koji su svoje živote i karijere vezali uz ovu igru, sljedeća je verzija izdana tek nakon 12 godina.
U SAD-u postoji također mnoštvo poklonika igre, pa čak i kolegij StarCraft na fakultetu Berkeley u Kaliforniji, ali igra ipak ne izaziva takvu masovnu histeriju kao u Koreji gdje publika na turnirima puni stadione. Stoga su neki igrači preselili u Koreju, kao što je 18-godišnji Amerikanac IdrA . Prvi "imigrant" na području ove igre bio je Kanađanin Guillaume Patry, koji je otišao u Koreju s 18 godina da bi do sada već doživio "duboku starost" s svojih 31 godinu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....