VELIKA ŠTETA

Zagreb je u ovoj kategoriji čak tri puta gori od Beča i Varšave gdje živi i preko 2 milijuna ljudi: ‘Mi kao da smo pijani bogataši!‘

Grad Zagreb, panorama

Tomislav Kristo/cropix/Cropix
Pretjerano izlaganje svjetlu povezano je s hormonski ovisnim tumorima, posebno dojke, debelog crijeva i prostate

Broj zvijezda koje ljudi mogu vidjeti golim okom dramatično se smanjio tijekom posljednjeg desetljeća pa ih gotovo trećina ljudi diljem planeta uopće ne može vidjeti zbog svjetlosnog onečišćenja, pokazala je studija objavljena krajem prošle godine u časopisu Science.

Ovaj zabrinjavajući podatak iznijeli su istraživači iz američkog istraživačkog centra NOIRLab za noćnu astronomiju u sklopu znanstvenog on-line programa za građane Globe at Night. Rezultati se temelje na više od 50.000 promatranja u Europi i Sjevernoj Americi od 2011. do 2022. godine, a pokazuju zabrinjavajući trend porasta svjetlosnog onečišćenja od prosječno 10 posto godišnje. U studiji se navodi i da bi dijete koje je rođeno danas, na mjestu gdje je vidljivo 250 zvijezda moglo vidjeti...