NEVRIJEME U SVEMIRU

Snimljen OGROMAN VRTLOG prašine na MARSU: Visok je gotovo 800 i širok 30 metara

This handout image released March 7, 2012 by NASA shows towering dust devil casting a serpentine shadow over the Martian surface in this image acquired by the High Resolution Imaging Science Experiment (HiRISE) camera on NASA's Mars Reconnaissance Orbiter. The scene is a late-spring afternoon in the Amazonis Planitia region of northern Mars. The view covers an area about four-tenths of a mile (644 meters) across. North is toward the top. The length of the dusty whirlwind's shadow indicates that the dust plume reaches more than half a mile (800 meters) in height. The plume is about 30 yards (27 meters) in diameter. = RESTRICTED TO EDITORIAL USE - MANDATORY CREDIT " AFP PHOTO / NASA/JPL-Caltech/University of Arizona " - NO MARKETING NO ADVERTISING CAMPAIGNS - DISTRIBUTED AS A SERVICE TO CLIENTS =
 AFP PHOTO

NASA-ina robotička letjelica Mars Reconnaissance Orbiter snimila je fotografiju kamerom visoke rezolucije 16. veljače kada je prelazila nad dijelom Marsa zvanim Amazonis Planitia, javlja Daily Mail.

Do sad je Crveni planet fotografiran oko 20 tisuća puta. Kako bi se nosio s ogromnom količinom podataka, Mars Reconnaissance Orbiter ima 160 GB memorije i vrlo brz procesor. Jedna je od kamera na letjelici Mars Reconnaissance Orbiter toliko jaka da može otkriti predmete na Marsu veličine uredskog stola.

Unatoč tome što je atmosfera Marsa nevjerojatno tanka , njegovi vjetrovi su dovoljno jaki da prouzrokuju dramatične promjene u promatranim područjima – staze nastale ranijim vihorima ili vrtlozima prašine vidljive su kao pruge na prašnjavoj površini.

Oluje na Marsu, kao i na Zemlji, posljedica su sunčeve topline. Izloženost Sunčevim zrakama tijekom godine, tjera pijavice da neumoljivo dižu novu prašinu.

31. svibanj 2024 15:47