JESMO LI SAMI?

SENZACIJA IZ NASA-e 'Uspjeli smo pronaći čak 715 novih planeta na kojima je možda moguć život'

Ilustracija: NASA

NASA se u srijedu pohvalila senzacionalnim otkrićem do kojeg su njezini znanstvenici došli zahvaljujući svemirskom teleskopu Kepler. Diljem Mliječne staze potvrđeno je postojanje čak 715 dosad nepoznatih planeta, koji kruže oko ukupno 305 zvijezda.

Najveći dio planeta je manji od Neptuna, koji je pak gotovo četiri puta veći od Zemlje. U tome, kako tvrde u NASA-i, i leži značaj ovog otkrića, s obizrom da je broj dosad poznatih planeta čija je veličina usporediva sa Zemljinom bio relativno mali.

'Tim koji radi s Keplerom ne prestaje nas oduševljavati i donositi nam nova uzbuđenja sa svojim rezultatima lova na planete. Činjenica da novootkriveni egzoplaneti donekle nalikuju našem svijetu najbolji je znak onoga što tek slijedi kada u svemiru budemo imali naš novi teleskop James Webb', rekao je pomoćnik direktora NASA-inog znanstvenog odjela John Grunsfeld.

Prvi su egzoplaneti, odnosno svjetovi izvan Sunčevog sustava, otkriveni prije 20-ak godina, a proces verifikacije njihova postojanja bio je izrazito kompliciran. U međuvremenu su u NASA-i osmislili novu metodu kojom znatno brže mogu utvrditi je li uočeno svemirsko tijelo uistinu planet.

Ilustracija: NASA

Prije današnjeg otkrića poznatih je egzoplaneta bilo oko tisuću.

Novih 715 svjetova uočeno je u razdoblju od 2009. do 2011. godine. Njih četiri su smještena u tzv. naseljivim zonama blizu svojih zvijezda te postoji šansa da je na njima razvijen život, ali to zasad nije moguće provjeriti.

Teleskop Kepler u svemir je lansiran 2009. godine, a njegova misija lova na planete košta oko 600 milijuna dolara.

29. travanj 2024 08:19