TERENSKI RAD SE ISPLATIO

PRONAĐENI OSTACI OGROMNOG PREDATORA IZ DOBA KREDE Strašni Megaraptor mogao se mjeriti i s T-Rexom, njegovo najjače oružje bile su opake kandže

megaraptor
 Stocktrek Images, Inc. / Alamy / Alamy / Profimedia

Paleontolozi su u Patagoniji, na jugu Argentine, pronašli fosile novog megaraptora, velikog mesoždera dinosaura s dugim prednjim udovima i kandžama od oko 35 centimetara, objavio je BBC. Megaraptori su imali i snažne noge te duge repove što ih je činilo okretnijima od Tyrannosaurus rexa pa su mogli lakše hvatati i manje biljojede dinosaure.

Znanstveni tim, predvođen Fernandom Novasom iz Prirodoslovnog muzeja u Buenos Airesu, tvrdi da je ovaj novootkriveni megaraptor jedan od posljednjih iz svoje grupe, prije nego što su dinosauri izumrli.

Tijekom višemjesečnog terenskog rada u Estanciji La Aniti, u južnoj provinciji Santa Cruz, Novasova ekipa otkrila je mnoge fosile, a najneobičniji su bili ostaci velikog mesoždera dinosaura koji pripada obitelji Megaraptoridae.

Znanstvenici su pronašli ostatke kralježnice, rebra te dio prsišta i ramena dinosaura. Fosili su, piše BBC, pripadali primjerku duljine od oko 10 metara, jednom od najvećih dosad pronađenih Megaraptoridaea. Spomenuti ostaci stari su oko 70 milijuna godina, a to razdoblje smatra se krajem doba dinosaura.

- Megaraptor je imao dugačke i mišićave ruke sa srpastim kandžama te dugački rep koji mu je osiguravao ravnotežu. Bio je mršaviji i okretniji od T. rexa, a plijen nije lovio pomoću čeljusti, već upravo rukama i kandžama. Snažne i izdužene noge omogućavale su mu velike korake - rekao je paleontolog Aranciaga Rolando.

Znanstvenici iz Prirodoslovnog muzeja također vjeruju da je svoju brzinu koristio za lov na ornitope, dinosaure koji su jeli biljke i hodali na dvije noge.

01. svibanj 2024 06:41