DUPLO MANJI

OTKRIVEN PATULJASTI T-REX Znanstvenici pronašli dokaze na sjeveru Aljaske

Getty Images

Znanstvenici su na sjeveru Aljaske pronašli ostatke lubanje dinosaura kojeg smatraju patuljastim Tiranosaur Rexom.

Fosil lubanje je star oko 70 milijuna godina. Analizom je utvrđeno kako se radi o tiranosauru, ali o onom puno manjem od T-Rexa, koji je najveći mesožder koji je hodao Zemljom.

Znanstvenici su nakon pregleda lubanje i čeljusti zaključili kako je ova vrsta, Nanuqsaurus Hoglundi, u odrasloj dobi imala lubanju dužine 63,5 cm, što je upola manje od one T-Rexa (152,4 cm).

Znanstvenici Anthony Fiorillo i Ronald Tykoski iz Prirodoslovnog muzeja u Teksasu, smatraju kako je ovaj dinosaur manji zbog oskudnih resursa u vrijeme dugog zimskog perioda te zbog djelomične izolacije na sjeveru.

- Patuljasti tiranosaur je jedinstven jer nam ponešto govori o tome kakav je okoliš bio u vrijeme drevnog Arktika. Ipak, ono što ovo otkriće čini uzbudljivijim je činjenica da nam govori o biološkom bogatstvu drevnog polarnog svijeta tijekom vremena kada je Zemlja bila jako topla u usporedbi s današnjicom - rekao je Fiorillo.

10. lipanj 2024 03:24