PRIPREMITE TELESKOPE

Oko ponoći kraj Zemlje će proletjeti asteroid

NASA

Pripremite svoje teleskope jer noćas u ponoć i šest minuta po našem vremenu između Zemlje i Mjeseca proletjet će novootkriveni asteroid 2010 GA6.

Na sreću, za naš planet nema opasnosti jer će stijena promjera oko 22 metra proći na udaljenosti od 358 900 kilometara, odnosno devet desetina udaljenosti od Zemlje do Mjeseca.

- Preleti objekata unutar Mjesečeve orbite događaju se svakih nekoliko tjedana – rekao je Don Yeomansa iz NASA-inog ureda Near-Earth Object Office u Pasadeni.

Asteroid je otkrio NASA-in novi svemirski teleskop the Wide-field Infrared Survey Explorer (WISE) koji je lansiran 14. prosinca, a jedna od njegovih misija je snimanje tijela koja su vidljiva samo u infracrevenom spektru. U prvih nekoliko mjeseci promatranja WISE je otkrio cijeli niz dosad nepoznatih asteroida čije putanje prolaze blizu Zemljine. Više od pola njih reflektira manje od 10 posto sunčeve svjetlosti koja pada na njihovu površinu, što ih čini teško uočljivima za teleskope koji rade u vidljivom spektru.

WISE svakodnevno otkriva nove asteroide, a neki od njih se podrobnije proučavaju jer mogu predstavljati opasnost za Zemlju.

20. travanj 2024 09:14