JESMO LI SAMI?

NASA PRONAŠLA 10 PLANETA NA KOJIMA BI MOGLO BITI ŽIVOTA Novo istraživanje otkrilo i koji su planeti najčešći u svemiru: 'Takvih nema u našem sustavu!'

W. Stenzel/NASA / REUTERS

NASA je u ponedjeljak objavila da je pronašla 10 potencijalno naseljivih planeta, piše Wired. Ti su planeti dio grupe od 219 egzoplaneta koji je svemirska agencija otkrila prilikom prezentiranja osmog po redu Keplerovog kataloga planeta.

Planeti su otprilike veliki kao Zemlja te su od svojih zvijezda udaljeni dovoljno da se na njima potencijalno može živjeti. Nešto manje od pola tih planeta kruži od zvijezda koje su slične veličine kao naše Sunce.

'Podaci prezentirani u Keplerovom katalogu su unikatni, budući da se radi o jedinom katalogu koji sadržava popis planeta koji su slične veličine i orbite kao i Zemlja', rekao je Mario Perez, znanstvenik koji radi u Keplerovom programu u NASA-inom odjelu za astrofiziku.

'Razumijevanje učestalosti pojavljivanja tih planeta pomoći će pri dizajniranju budućih NASA-inih misija kako bi se pronašla još jedna Zemlja.'

NASA-in teleskop Kepler do sada je otkrio 4.034 egzoplaneta kandidata. Među njima je 2.335 potvrđenih planeta i svi su locirani u zviježđu Labud.

Jedna je druga studija pokazala da većina od tih 2.335 planeta potpada u jednu od dvije kategorije: kamenite super-Zemlje i mini-Neptuni koji naočigled nemaju površinu. Unatoč tome što ih u našem Sunčevom sustavu nema, čini se da mini-Neptuni najčešći planeti u svemiru.

'Mi ovu studiju vidimo na isti način kao kada biolozi pronalaze nove životinjske vrste', rekao je Benjamin Fulton, doktorand sa Sveučilišta Havaji u Manoi i vodeći autor studije o kategorizaciji planeta. 'Pronalazak dvije različite grupe egzoplaneta sličan je otkriću da sisavci i gušteri čine dvije različite grane na obiteljskom stablu.'

Prošle su godine istraživači s Kalifornijskog instituta za tehnologiju predvidjeli da u našem Sunčevom sustavu postoji još jedan planet te da se nalazi daleko iza Neptuna. Fulton je rekao da bi taj još neotkriveni 'deveti planet', ako uopće postoji, mogao biti jedan iz kategorije mini-Neptuna.

Temeljem dosadašnjih saznanja, utvrđeno je da je jedan od 10 novootkrivenih planeta, poznat kao KOI7711, najsličniji Zemlji te da je 1,3 puta veći od našeg planeta.

NASA se nada da će Keplerov katalog planeta koji sada uključuje podatke s Keplerove prve misije iz 2012. godine pomoći pri pronalasku vanzemaljskog života.

28. ožujak 2024 06:47