GODINAMA NEVIĐENO

NASA objavila ‘nevjerojatnu snimku‘ fenomena koji je u četvrtak prekinuo dio radio komunikacije na Zemlji

Solarna baklja

/Nasa

NASA je objavila snimke najsnažnije sunčeve baklje u šest godina. Baklja na Suncu, udaljenom 150 milijuna kilometara, bila je toliko snažna da je u četvrtak nakratko prekinula radio komunikaciju na Zemlji, piše Guardian.

Agencija je slike fenomena poznatog kao koronalno izbacivanje mase (engl. coronal mass ejection – CME) snimila iz svojeg opservatorija za solarnu dinamiku, svemirske letjelice lansirane 2010. koja neprestano prati Sunčevu aktivnost.

NASA kaže da se radilo o baklji klase X, odnosno baklji najvećeg intenziteta, koja može utjecati na radiokomunikacije, električne mreže, navigacijske signale i predstavlja rizik za svemirske letjelice i astronaute.

Izboj energije u četvrtak je prouzročio oko dva sata radijskih smetnji u nekim dijelovima SAD-a. Nacionalna uprava za atmosferu i oceane (NOAA) nazvala je to ‘nevjerojatnim događajem i vjerojatno jednim od najvećih solarnih događaja ikada zabilježenih‘.

Dodali su da se utjecaj solarne baklje na radiokomunikacije osjetio između podneva i 14:00 po istočnom američkom vremenu u četvrtak, te da znanstvenici analiziraju druge učinke CME-a ‘lociranog iznad krajnjeg sjeverozapadnog područja sunca‘.

Bila je to najjača sunčeva baklja zabilježena od 10. rujna 2017., priopćila je NOAA, i najsnažnija u trenutnom solarnom ciklusu.

Većina solarnih baklji klase X koje udare u Zemlju ima ocjenu između jedan i devet, a događaj od četvrtka klasificiran je kao X8.

Europska svemirska agencija rekla je da je najsnažnija solarna baklja u zabilježenoj povijesti bila X28, a događaj se zbio 4. studenog 2003.

08. travanj 2024 18:24