FRAPANTNO OTKRIĆE

Kopao zlato, nabasao na mumificiranu vučicu staru 57.000 godina! ‘Netaknuta je, samo oči nedostaju‘

Government Of Yukon/Swns/Swns/Profimedia
Znanstvenici tvrde da je mladunče, čiji su krzno i zubi ostali netaknuti, najkompletnija mumija vuka ikada pronađena

Mumificirano mladunče vuka koje je pronađeno u sjevernoj Kanadi živjelo je prije 56.000 godina, utvrdili su znanstvenici.

Bilo je skriveno u ledu desecima tisućama godina, a pronašao ga je kopač zlata u blizini grada Dawson na teritoriju Yukona 2016. godine, prenosi BBC.

Žensko mladunče u međuvremenu su mještani iz naroda Tr'ondek Hwech'in nazvali Zhur, što znači vuk.

Znanstvenici tvrde da je vučica, čiji su krzno i zubi ostali netaknuti, najkompletnija mumija vuka ikada pronađena.

- Ona je praktički netaknuta, nedostaju joj samo oči, rekla je Julie Meachen, paleontologinja i profesorica anatomije pri Sveučilištu Des Moines u Iowi za znanstveni portal EurekAlert!.

Uz pomoć različitih tehnika tim je uspio utvrditi mnoge aspekte života vučice, od njezine dobi do prehrane, ali i vjerojatnog uzroka smrti.

image
Government Of Yukon/Swns/Swns/Profimedia

Saznanja su objavljena u listu Current Biology u ponedjeljak te pokazuju da su se vučica i njezina majka prehranjivali iz vodenih resursa, uključujući ribu poput lososa.

Usporedbom podataka vučjeg DNK i analize njezine zubne cakline otkriveno je da je vjerojatno živjela i uginula prije 56.000 ili 57.000 godina. Rendgenske snimke pokazuju da je mladunče bilo staro između šest i osam tjedana kada je uginulo.

- Mislimo da je bila u svojoj jazbini i da je nastupila trenutna smrt uslijed urušavanja jazbine, smatra profesorica Meachen.

- Naši podaci govore da nije oskudijevala u hrani te da je bila oko 7 tjedana stara kada je uginula, tako da se osjećamo malo bolje kada znamo da sirota mala curica nije patila predugo, rekla je.

image