DIVOVSKI TELESKOP

Kinezi objavili da su pronašli izvanzemaljsku civilizaciju pa povukli vijest: Otkriveno što se stvarno dogodilo

Aperture Spherical Telescope (FAST)

Ou Dongqu/Xinhua Via Afp

Ispod kratkog i vrlo jasnog naslova "Kineski teleskop nije pronašao signal izvanzemaljaca. Potraga se nastavlja", The New York Times donosi tekst o povijesti znanstvene potrage za signalom koji bi dokazao da nismo sami u Svemiru. Točnije, da inteligentni život nije naša ekskluziva i da je Zemlja samo jedan od planeta gdje žive samosvjesna i tehnološki napredna bića.

Nakon upozorenja da su se kineski astronomi dali u potragu za vanzemaljskom inteligencijom zavedeni, kao i mnogi prije njih, "lažnom uzbunom" - signalom koji je ovozemaljskog porijekla - autor teksta na samom početku teksta pomalo sjetno primjećuje: "Bio je to projekt koji je lansirao tisuće međuzvjezdanih snova".

Povijest ozbiljnije potrage za izvanzemaljskom inteligencijom počinje prije pedeset godina kada je NASA objavila knjižurinu od 253 stranice "Projekt Kiklop". To je zapravo sažetak rezultata NASA-ine radionice o tome kako otkriti vanzemaljske civilizacije. Ono što je potrebno, zaključili su okupljeni astronomi, inženjeri i biolozi, jest - Kiklop, golemi niz radioteleskopa s tisuću antena promjera 100 metara. U to vrijeme projekt bi koštao deset milijardi dolara. A mogli bi, rekli su astronomi, detektirati vanzemaljske signale s udaljenosti od čak tisuću svjetlosnih godina.

Izvještaj je započeo citatom astronoma Franka Drakea: "Ovog trena, gotovo apsolutno sigurno, radio valovi koje su poslale druge inteligentne civilizacije padaju na zemlju. Može se izgraditi teleskop koji bi, usmjeren na pravo mjesto i podešen na pravu frekvenciju, mogao otkriti te valove. Jednog dana, odnekud među zvijezdama, doći će odgovori na najstarija, najvažnija i najuzbudljivija pitanja koja je čovječanstvo ikada postavilo".

Izvješće "Kiklop", dostupno na internetu, postat će biblija za generaciju astronoma privučenu snom da znanost može odgovoriti na egzistencijalna pitanja. "Prvi put smo imali tehnologiju pomoću koje možemo napraviti eksperiment umjesto da pitanja adresiramo svećenicima i filozofima", rekla je Jill Tarter, koja je izvješće čitala dok je bila apsolventica i koja je svoj život posvetila potrazi za izvanzemaljskom inteligencijom.

Autor teksta dalje piše kako se projekta "Kiklop" sjetio kada je svijetom proletjela vijest da su kineski astronomi detektirali radio signal koji je upućivao da dolazi od izvanzemaljske civilizacije. Signal je, naime, imao karakteristike kakve "priroda obično ne postiže sama".

Kineski astronomi signal su otkrili pomoću novog divovskog teleskopa nazvanog FAST, koji je bio usmjeren prema egzoplanetu "Kepler 438b" - stjenovitom planetu 50 posto većem od Zemlje koji oko svoje zvijezde kruži u takozvanoj "nastanjivoj zoni" i čija ga površinska temperatura čini dobrim kandidatom za kolijevku života. Glavni znanstvenik China ET Civilization Research Group rekao je kako je "mogućnost da je sumnjivi signal neka vrsta radijskih smetnji također vrlo velika", da su potrebna daljnja istraživanja, te da bi to mogao biti dug proces.

Dan Werthimer s kalifornijskog sveučilišta Berkeley bio je puno odrješitiji: "Ovi signali dolaze od radio smetnji. Oni su posljedica radio zagađenja kojeg proizvodi ljudska civilizacija, a ne signali koje nam šalje E.T.".

Kineska priča, piše autor, podsjeća na već poznate. Već pola stoljeća, kaže, potraga za izvanzemaljskom inteligencijom počinje pronalaženjem obećavajućih signala, a završava otkrićem da signali potječu od naših satelita u orbiti, mikrovalnih pećnica i drugih zemaljskih izvora.

19. travanj 2024 01:31