VANZEMALJSKO PORIJEKLO

KAKO JE NASTAO ŽIVOT NA ZEMLJI? Znanstvenici pronašli šokantno novo otkriće u meteoritu Sutter's Mill

YoutTube/Nasa
Sastav molekula mogao bi upućivati da je začetak evolucije došao od vanzemaljskog materijala iz meteorita

Meteorit nazvan Sutter's Mill , koji je 22. travnja eksplodirao u atmosferi i pao u blizini istoimenog mjesta gdje je započela kalifornijska zlatna groznica, pokazao se pravim rudnikom zlata za znanstvenike! Iako je od meteorita veličine autokombija do sada prikupljeno manje od kilograma materijala, ti su uzorci znanstvenicima otkrili neočekivani uvid u dosad neviđene organske molekule.

Metoriti inače mogu sadržavati organske spojeve, a njihov bi sastav mogao upućivati da je začetak evolucije, koji je doveo do pojave života na Zemlji, došao od vanzemaljskog materijala iz meteorita. "Budući da je porijeklo života potpuno nepoznato, ideja ima smisla", izjavila je za Space.com biokemičarka sa Sveučilišta Arizona Sandra Pizzarello. Ona je bila među znanstvenicima koji su dobili uzorke meteorita Sutter's Mill na analizu.

Astronom dr. Peter Jenniskens prikuplja komadiće meteorita Sutter’s Mill pomoću aluminijske folije kako ne bi kontaminirao uzorke (foto: Peter Jenniskens / NASA)

Prve analize načinjene standardnom metodom otapanja nisu pokazale nikakav poseban rezultat, ali kada su pokušali otopiti uzorke u uvjetima kakvi su vladali na Zemlji u vrijeme nastanka života, iz svemirskog kamenja pojavile su se organske molekule kakve do sada nisu otkrivene u sličnim meteoritima.

Eric James / NASA

Komadići meteorita Sutter’s Mill koje je prikupio astronom dr. Peter Jenniskens (foto: Eric James / NASA)

Ovo otkriće ukazalo je znanstvenicima da u meteoritima ima mnogo više organskog materijala nego što se pretpostavljalo i otvorilo put istraživanju nastanka života u uvjetima "primordijalne juhe", kada je prije nastanka planeta svemir ispunjavao međuzvjezdani plin i zvjezdana prašina ( nebula ) od kojih je nastao Sunčev sustav.

02. svibanj 2024 08:03