KAMERA JUNO

FOTO, VIDEO: NAJNOVIJE SLIKE JUPITERA OTKRILE GOLEME CIKLONE 'Nismo očekivali tako uređene poligone, goleme oluje dvostruko su veće od Teksasa'

NASA/JPL-Caltech/SwRI/MSSS/Gerald Eichstädt/Seán Doran

NASA-ina svemirska letjelica Juno (Junona) ima misiju otkriti znanstvenicima što više informacija o najvećem planetu Sunčevog sustava. Svemirska je agencija objavila da je Juno odradila polovicu misije, a najnovije fotografije Jupitera daju posve novi uvid u ciklone na polovima planeta.

Juno kruži oko Jupitera i prikuplja znanstveno relevantne podatke. Senzorima mjeri sastav planeta kako bi dešifrirali od čega se sastoji najveći planet u našem Sunčevom sustavu. Mapiranje magnetskih i gravitacijskih polja trebalo bi pomoći u tom procesu, piše BBC.

No, najnovije fotografije s JunoCama, kamere koja je postavljena s namjerom da se te fotografije dijele s javnošću, već donose neka iznenađujuća otkrića. Voditeljica projekta JunoCam, dr. Candice Hansen sa znanstvenog instituta u Arizoni, predstavila je dio impresivnih fotografija. Neke su bile sirove, kakve je snimila kamera na letjelici Juno, a neke su već obradili znanstvenici i javnost.

NASA/JPL-Caltech/SwRI/MSSS/Gerald Eichstädt/Seán Doran
Oluje na Jupiteru

- Kad smo prvi put prelazili preko polova, znali smo da promatramo površinu Jupitera kakvu do sad nismo vidjeli. Nismo očekivali da ćemo vidjeti ove ‘uređene’ poligone ciklona. Radi se o golemim olujama, dvostruko većim od Teksasa. Odmah smo pomislili: Ovo je spektakularno - rekla je Hansen.

I nakon 16 prelijetanja, dodala je Hansen, te neobične grupe golemih oluja još su uvijek tamo. Zahvaljujući ovim ‘impresivnim i lijepim fotografijama’ znanstvenici će učiti kako je Jupiter nastao i kako se mijenjao.

NASA/JPL-Caltech/SwRI/MSSS/Joaquin Camarena
Površina Jupitera

- Cilj projekta Juno je proučiti unutarnju strukturu Jupitera i kako se ona manifestira na površini. Tu poveznicu pokušavamo naći, ali još nemamo sreće - rekla je Hansen.

Letjelica Juno stigla je na Jupiter 2016., a putovala je gotovo šest godina i pritom prešla 2,8 milijardi kilometara.

Više senzacionalnih fotografija možete pogledati na stranici kamere Juno, a ondje se možete i prijaviti te sami modificirati, mijenjati i bojati sirove fotografije Jupitera.

18. travanj 2024 20:33