JESMO LI SAMI?

Dobar tjedan za astronomiju: Astronomi amateri pronašli dvije 'nove Zemlje' uz pomoć interneta!

Astronomi amateri su otkrili dva palenta slična Zemlji koristeći javno dostupnu arhivu okolnog svemira kojeg je načinio svemirski teleskop Kepler . Rezultati su objavljeni u časopisu Monthly Notices of Royal Astronomical Society .

Astronomi amateri su se u projekt traženja planeta izvan Sunčevog sistema uključili putem igre Lovci na planete .

Riječ je u igri koja se pokreće bez instalacije u internetskom pretraživaču, a omogućava pristup javno dostupnoj bazi podataka koje je Kepler sakupio. Taj teleskop proučava sazviježđe Cygnus, u kojem se nalazi preko 200 tisuća zvijezda. Svakih trideset sekundi Kepler snimi intenzitet svjetla, a ukoliko uoči promjenu kod neke zvijezde to je dobra indikacija da se u njenoj orbiti nalazi planet.

Količina podataka koju je Kepler sakupio je jednostavno prevelika za tim znanstvenika, te su uz pomoć Lovaca na planete odlučili zatražiti pomoć javnosti.

Lovce na planete za sada koristi čak 40 tisuća astronoma amatera, koji su do sada pronašli čak 69 mogućih planeta. Njihove nalaze naknadno pregledava tim znanstvenika, kako bi se smanjila mogućnost pogreške.

26. svibanj 2024 16:20