PUT U NEPOZNATO

Britanski znanstvenici u tajnosti su stvorili više 150 hibridnih embrija čovjeka i životinja

Vjekoslav Skledar / CROPIX
Hibridi su u tajnosti stvarani tri godine kako bi se istražila mogućnost oktića lijeka za čitav spektar teških i neizlječivih bolesti

LONDON - Znanstvenici su stvorili više od 150 ljudsko-životinjskih hibridnih embrija, javlja Daily Mail . Hibridi su u tajnosti stvarani tri godine kako bi se istražila mogućnost nastanka lijeka za čitav spektar bolesti .

Šokantno otkriće došlo je tri dana nakon što je znanstveno vijeće upozorilo na mogućnost gubljenja kontrole te javljanje scenarija 'Planet majmuna' u kojem eksperimentiranje s ljudsko-životinjskim hibridima otišlo predaleko.

Istraživanje na hibridnim embrijima počelo je nakon 'Akta o oplodnji i embrijima iz 2008.' kojim se legaliziralo miješanje ljudske i životinjske DNK - spajanje životinjskog jajašca i ljudskog spermija, ubacivanje životinjske stanice u jezgru ljudske stanice i miješanje ljudske stanice i životinjskog embrija. Proizvedeno je oko 155 hibridnih embrija.

Znanstvenici se nadaju da bi se tom tehnikom stvorile matične stanice koje bi se potom koristile za liječenje dosad neizlječivih bolesti.

Svega tri laboratorija u Velikoj Britaniji dobili su licence za takvu vrstu istraživanja - po jedan u Londonu, Newcastleu i Warwicku. Sva istraivanja sada su zaustavljena ponajviše zbog nedostatka financijskih sredstava, no znanstvenici se nadaju kako će se ona u budućnosti nastaviti.

Brojke je britanskoj javnosti otkrio parlamentarac lord David Alton.

- Takvi pokusi etički nikada ne mogu biti opravdani što Veliku Britaniju diskreditira kao zemlju. Znanstvenici tvrde da, ukoliko im se dopusti takvo eksperimentiranje, postoji šansa za otkriće lijeka za neilječive bolesti. To je emotivna ucjena - izjavio je Alton.

U obranu istraživanja stao je profesor Robin Lovell-Badge koji navodi kako se znanstvenici nimalo nisu brinuli oko hibridnih embrija jer oni moraju biti uništeni kroz 14 dana.

- Istraživanja se rade kako bi se bolje razumio rani razvoj čovjeka i pronašao lijek za teške i neizlječive bolesti. Eksperimentiranje se mora nastaviti. Sve dok to držimo pod kontrolom, a to radimo u ovoj zemlji, trebamo biti ponosni na rad naših znanstvenika - zaključio je Lovell-Badge.

29. travanj 2024 07:06