BISTE LI PROBALI?

U Hrvatskoj se prodaje burger za 1250 kuna, vlasnik restorana: ‘U minusu sam, morat će poskupjeti!"

Najskuplji burger u Hrvatskoj prodaje se za 1250 kuna

 Facebook/Kraken Bar
Mladi ugostitelj Ante Bašić kaže kako je svjestan da se radi o mnogima nepristupačnom jelu, no objašnjava da je riječ o vrhunskim namirnicama

- Konobar, molim vas jedan hamburger!

- Nema problema gospodine, to će biti 1.250 kuna.

- Uh! Imate li nešto drugo?

- Svakako, imamo vrhunski rib eye steak. To vam je 6.000 kuna po kilogramu.

- Malo mi se vrti, molim vas jedan konjak da dođem k sebi.

- Stiže. To vam je 2.600 kuna - uzvraća konobar pa se začudi vidjevši gosta koji mahnito bježi prevrćući stolice.

Ova izmišljena priča samo je ilustracija, ali cijene su istinite. Jer, Kraken Bar na otoku Viru, koji je nekad bio sinonim za masovni i jeftini turizam, odlučio je svojim gostima ponuditi eksluzivne proizvode. Vlasnik Ante Bašić, 26-godišnji ugostitelj čija je obitelj već 40 godina u ovom poslu, ne skriva te cijene i kaže da je svjestan da su one mnogima previsoke, no ističe kako je na otoku htio napraviti nešto drugačije, luksuznije i bolje od uobičajene ponude fast fooda, pizza, ćevapa i špageta.

- Da, točno je. Burger košta 1250 kuna. Ali, zbog njega sam svaki puta u minusu, jer su sastojci nevjerojatno skupi. Zato ću iduće sezone morati udvostručiti cijenu. Koštat će 2.500 kuna - otkriva nam Ante.

image

Najskuplji burger u Hrvatskoj

Kraken bar
image

Rebrica s roštilja u Kraken Baru na Viru

Kraken bar
image

Odležana govedina

Kraken bar

Pa što je, pobogu, unutra da će jedan uobičajen fast food proizvod koštati toliko!?

Ante nam otkriva da se radi o burgeru u kojem je pljeskavica od dvije vrste vrhunske i odležane govedine. Pecivo je njihovo, domaće, a karamelizirano je smeđim šećerom. Grand marnier umak radi se od tog vrhunskog konjaka, a u burger ulaze i gušćja jetra, karamelizirani luk u crnom vinu, rikola uzgojena pomoću UV svjetla u stopostotnom balsamico octu, engleski sir za koji su morali dobiti posebne dozvole kako bi ga uvezli, te talijanski sir čija je specijalnost što sazrijeva u pećini. Sve se nadopuni cherry rajčicama u vinegrette umaku od mandarina, a da bi iskustvo bilo potpuno na vrh burgera, kao ukusna dekoracija, dolazi veliki rep jastoga.

- Tako sam izračunao da me svaki burger košta 1248 kuna kad se podmire svi troškovi. Zato ću ga iduće godine morati prodavati po duplo većoj cijeni, odnosno 2.500 kuna, jer ovako je neisplativ. Sastojci su izuzetno delikatni i neke je vrlo teško pronaći. Kako je moja obitelj dugo u ugostiteljstvu, puno sam putovao i degustirao razne stvari po restoranima. Možda ovo jest najskuplji burger u državama bivše Jugoslavije, ali nije najskuplji na svijetu. U Belgiji se prodaje burger optočen dijamantima i zlatnim listićima, a cijena mu je 30 tisuća dolara - kazuje nam Ante.

U vrijeme kada se građani bore s inflacijom, rastućim cijenama hrane i energenata, teško je povjerovati da ima klijenata, no Ante se ne žali.

- U godinu dana prodali smo, mislim, sedam komada ovog burgera. Ali zato u ponudi imamo i brojne druge specijalitete koji su mnogo povoljniji, pa svatko može pronaći nešto za sebe. Htio sam učiniti nešto posebno. Uveo sam roštilj po američkoj metodi. Osim burgera, imamo krilca i rebarca, te vrhunsku A5 govedinu po 6.000 kuna za kilogram. Mislite da je to skupo? Nije, istu takvu prije nekoliko godina jedan je zadarski restoran prodavao za 7.400 kuna po kili. U međuvremenu je sve poskupjelo, pa smo mi zapravo jeftini - objašnjava.

image

kraken Bar na Viru

Kraken bar
image

Kraken bar

Kraken bar
image

Vlasnik Kraken Bara Ante Bašić

Kraken bar

Govoreći o klijentima svog restorana, kaže da ih ne nedostaje. Nedavno mu je na ovaj, najskuplji burger u regiji, stigao otac sa sinom iz Vukovara. Vidjeli su na internetu snimku i htjeli probati, a bili su oduševljeni. Primjećujemo kako se za taj novac može pojesti izuzetan ručak u nekom finom restoranu na obali.

- Istina! Ali ovo nije jelo koje ćete jesti svaki tjedan nego možda jednom u životu. Dečko će poželjeti izvesti djevojku na spoj na najskuplji burger u Hrvatskoj, pa će ga podijeliti, jer je dovoljno zasitan da se i dvoje mogu najesti. Želja mi je napraviti posebnu priču, a oni koji ne žele toliko platiti uvijek mogu izabrati nešto iz naše ponude u cjenovnom rangu od 50 do 100 kuna. Pića su od 10 do 2600 kuna, dakle, za svakog ima nešto - objašnjava svoju poslovnu filozofiju ovaj mladić.

Kaže kako je u godinu dana prodao sedam ovih najskupljih, ali ukupno 50.000 burgera svih vrsta, pa se šali da je uspješniji i od nekih poznatih lanaca brze hrane.

- Na prvom mjestu nam je kvaliteta. Gotovo sve sastojke radimo sami. Uvijek sam htio nešto malo drugačije. Tako smo donedavno imali burger za kojeg jmčim da je najljuči na svijetu, sve se, od mesa do umaka, radilo s carolinom reaper, najjačom ljutom papričicom u Europi. Svaki gost morao je potpisati izjavu kojom priznaje da ima više od 18 godina te da burger jede na vlastitu odgovornost. Jedna gošća pala je u nesvijest. Osobno sam uspio pojesti samo jedan i pol griz, a rekord je gost koji je uspio tri puta zagristi. Shvatili smo da to možda nije najbolja poslovna ideja, jer čemu burger koji nitko neće do kraja pojesti - smije se simpatični Ante.

Pitamo ga pribojava li se negativnih komentara, a on spremno uzvraća da je i to očekivao.

- Većina reakcija je pozitivna, ali naravno da ima i onih koji su negativni prema ovoj ideji. Svatko ima slobodu reći što misli. Negativne reakcije dolaze uglavnom od onih koji burger nisu probali, a vjerojatno ima i onih koji su malo zlonamjerni. U vom restoranu želim imati samo najbolju ponudu. Veliki sam ljubitelj govedine, pa ću i gostima ponuditi ono najbolje što bih i ja sam jeo. Posebna su priča žestoka pića. Najskuplja boca u ponudi je Remy Martin Louis XIII, čašica je 2.600 kuna, ali to je jedan od najboljih konjaka na svijetu, sa stogodišnjim mješavinama - kaže.

Za kraj ističe kako svatko ima pravo odabrati želi li pojesti burger ili pizzu za pedesetak kuna, ili pak doći u njegov restoran na dašak svjetskog luksuza. Žao mu je što Vir nema marinu, jer vjeruje kako bi na taj način privukli još bogatije i ekskluzivnije goste, a u tome vidi budućnost turizma.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. ožujak 2024 19:00