Prije odlaska na regatu klase TP52 jedan od snova bio je provesti dan na palubi s velikim dečkima koji su tijekom godina preko leđa prebacili nekoliko desetaka tisuća milja. America's Cup, Volvo Ocean Race, olimpijske regate... Društvo koje je jedrilo u Šibeniku probalo je sve...
Na papiru, plan je bio nemoguć i klimav poput nagodbe za Agrokor. No, dvije pukotine su se otvorile. Prije dolaska legendarnog jedriličara Santiaga Langea u Hrvatsku napravili smo opsežan telefonski intervju.
Pričali smo o nogometu, Messijevom autogramu, bolesti, životu, jedrenju. Osoblje hotela u D-Marin Mandalini taj je primjerak Nedjeljnog Jutarnjeg stavilo u Santijevu sobu s natpisom: Dobro došao. Bez obzira na planetarnu slavu nakon Rija Argentinac je bio sretan što smo popratili njegov dolazak na Jadran. Na službenom otvaranju regate Šibenik 52 SUPER SERIES Sailing Week pojašnjavamo mu kako je bilo zadovoljstvo napisati priču o sportašu koji je pobijedio bolest i u 55. godini osvojio olimpijski naslov.
Jedno je razgovarati telefonom, a potpuno druga stvar kada čovjeka možete osjetiti u sve tri dimenzije. Santijeva duša veća je od ušća rijeke Plate na kojoj je odrastao i učio jedriti. Na izboranom licu lako je pročitati tisuće dana na vjetru, suncu, moru i soli. Okrutnost Cape Horna koje je iskusio na Volvo Ocean Raceu, oštri Mistral s francuske obale, nepredvidljivu argentinsku Sudestadu... Jedrenje je sport koji ostavlja ožiljke.
Mršav i mišićav izgleda starije od 57 godina i osam mjeseci. Ali oči su žive i dalje gladne za pobjedama. Plan je otići na Olimpijske igre u Tokio 2020. Regate su opasna droga. Koristimo povoljnu situaciju i pitamo ga možemo li s njime na brod. Diplomatski odgovara vidjet ćemo. Izvlačimo drugi adut iz rukava. Pik As. Šime Fantela savjetnik je timu Azzurra u Šibeniku. S Langeom se upoznao na testnoj regati u Riju uoči Igara prije dvije godine. Danas su prijatelji. Kao nezaboravni Baldrick u Crnoj Guji iznosimo hrvatskom zlatnom olimpijcu lukav plan o boravku na palubi jedrilice kojoj je kuma princeza Zahra, najstariji kćer Age Khana IV. Rastajemo se uz rečenicu: Napravit ću sve što mogu.
Imamo dobar osjećaj. Fantela će biti zlatna ribica koja ispunjava želje.
Idući dan nebo se otvorilo. Zlokobni tusti, sivi oblaci od jutra su napravili depresiju. Kiša znači da je regata upitna, a s njome i boravak na palubi Azzurre. Novu priliku nećemo dobiti jer se popodne kretalo za Zagreb. Dopisujemo se s Fantelom: Nije nam suđeno, uz ironično valjda ćete se bez mene nekako snaći. Šime odgovara: Ok, ako želiš ići, sve je sređeno. Smiješ na brod do regate. To je nekih par sati. Polazak je u 10. Nema kašnjenja.
Raspoloženje se popravilo zajedno s vremenom. Slikar nad Šibenikom odlučio je u pejzaž ubaciti malo nebesko plave. Santiago Lange zaželio je dobrodošlicu na palubi. Motor jednolično tutnji dok plovimo kroz kanal Svetog Ante.
- Skiper Guillermo Parada moj je prijatelj iz djetinjstva. Redovito sam ga nabijao na regatama, a u posadi mi je bio njegov brat Mariano. Ova je posada na okupu skoro deset godina. Jedino strano tijelo sam ja. Stigao sam na Azzurru prije par mjeseci, prisjetio se Lange.
Vožnja do regatnog polja traje skoro sat vremena. Posada za to vrijeme jede. Nije doručak kod Tiffanyja, ali je kod Zlarina. Prognoza ne obećava. Vjetar je još uvijek preslab, pa se start odgađa za sat vremena. Dobro za nas. Čavrljamo s Langeom o jedrenju.
- Azzurra i Olimpijske igre u Tokiju jedine su stvari kojima ću se baviti u iduće dvije godine. Zovu me i da sudjelujem u projektima za America's Cup. Volio bih otići na još jedan Volvo Ocean Race. To je velika avantura, ali prestar sam, pomalo s fadom u glasu priča Santi. Uz ispriku ostavlja nas na krmi.
Vrijeme je za kolegij. Navigator Bruno Zirilli donosi knjigu s uputama. Ostalih 12 članova posade koncentrirano sluša dok ovaj inženjer telekomunikacija s tri desetljeća staža u jedrenju pojašnjava kako izgleda regatno polje. Secira se apsolutno sve. Brzina i smjer vjetra, jačina morskih struja, previđanja vremena koje u realnom vremenu stiže na Brunin tablet. Rade se planovi A, B, C, D koji su ovisni o poziciji na startu.
Maestral je konačno počeo igrati oko šibenskih otoka. Vrijeme je da konačno zajedrimo. Uz bok broda pristaje gumenjak s kojeg posada prebacuje jedra na Azzurru. U iduće dvije minute već smo u regati s Luna Rossom. Pradina jedrilica trening je partner Azzurre, pa zajedno rade posljednje pripreme pred start. Iako je vjetar lagan, tek da je prešao 10 čvorova, TP52 spremno ubrzava. Ozbiljna igračka vrijedna dva milijuna eura. Na goloj palubi nema ničega osim kormila i par vinčeva, pa se pitate gdje su otišli pusti milijuni. U skupe materijale. Brod je od karbona, jedra su također napravljena od vlakana istog materijala. Englezi imaju sjajnu izreku kako je jedrenje jednako drapanju novca pod tušem.
Dužina preko svega: 15.85 metara
Širina na krmi: 4.43 metara
Visina jarbola: 22.4 metra
cijena: cca 2 milijuna eura
komplet jedara za sezonu: 350 do 400 tisuća eura
cijena jedne regate (jedrilica i troškovi posade): cca 100 tisuća eura
No, gazda Azzurre je vlasnik najmoćnije argentinske farmaceutske kompanije. Forbes procjenjuje Alberta Roemmersa na 1,5 milijardu dolara. Par milijuna godišnje za hobi malen je izdatak za njega.
Trening regatavanje s Luna Rossom se nastavlja. Svi članovi posade su na desnom boku, a jedino Bruno Zirilli s laserskim mjeračem udaljenosti i tabletom radi posljednji check in. Na brodu je tišina, uz vjetar se čuje jedino škripanje konopa. I glas Santiaga Langea koji daje upute i istovremeno komunicira s Fantelom u gumenjaku. Taktičar je gazda. Skiper Guillermo Parada samo je njegova produžena ruka koja usmjerava brod. Nakon 20 minuta proba je gotova. Suci će uskoro oglasiti predstartnu proceduru, pa se jedan član posade spremno vere na 20-metarski jarbol kako bi pročitao nove informacije o vjetru. Njegovo spuštanje značilo je da je isteklo naše vrijeme na palubi. Preko radio stanice zove se gumenjak koji će pokupiti "uljeza".
Santiago i Azzurra hvala na vožnji. I Šimi Fanteli koji je to omogućio.
Ime Azzurra ima dugu tradiciju u svjetskom jedrenju. Nebesko plavi trupovi 1983. bili su izazivači za 25. izdanje America's Cupa. Sindikat su osnovali poslovni ljudi Aga Khan IV i Gianni Agnelli, a menadžer je bio Luca di Montezemolo. Smatraju se pionirima talijanskog sudjelovanja u borbi za najstariji sportski trofej na svijetu. Današnja Azzurra jedna je od najboljih posada u klasi TP52. Tri su puta bili pobjednici super serije, 2012., 2015. i 2017. Ponos Yacht Cluba Costa Smeralda koji je lani povodom 50 godina osnutka lansirao projekt One Ocean za čišće more.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....