Kad je udario potres, Vlado Cingel bio je zavaljen u svom uredu u Orahovici.
- Istrčao sam odmah kad se sve zatreslo. Nakon povratka sam otvorio news portale i vidio što se dogodilo, a na društvenim mrežama sam uskoro primijetio da ljudi nude smještaj unesrećenima. Netko je komentirao da treba to nekako objediniti, olakšati sve te procese spajanja ljudi. Tad mi se upalila lampica kako da pomognem, i to najbolje što znam - rekao nam je diplomirani inženjer strojarstva koji se već 15 godina bavi programiranjem. Trenutačno radi za jednu njemačku tvrtku koja, kaže, pomaže ljudima sa zdravstvenim problemima da nađu liječnika koji će im te probleme riješiti. Ne čudi, stoga, što je Cingel i u slučaju potresa u Petrinji razmišljao u sličnom smjeru: spojiti sve te dobre ljude koji na raznim stranama nude ili traže pomoć. Spojiti ih što prije jer vremena za gubljenje nema.
- Već za pola sata, na adresi potres.herokuapp.com, pustio sam ne baš vizualno atraktivnu, ali u potpunosti funkcionalnu aplikaciju live i podijelio je na Facebooku. Ljudi su počeli dijeliti objavu i oglasi su počeli rapidno pristizati. Nakon nekoliko sati javili su mi se i ljudi s terena u Petrinji i dali feedback što da izmijenim na aplikaciji kako bi bila bolja i upotrebljivija. Ostatak dana posvetio sam tim izmjenama, izgledu aplikacije i responzivnosti. Htio sam da radi dobro na svim uređajima - ispričao je Cingel. Odmah nakon pokretanja aplikacije pridružilo još softverskih developera.
- Istu večer javila mi se ekipa iz https://flownform.com i rekli su da bi htjeli pomoći. Kako je bila već ponoć, dogovorili smo se da nastavimo ujutro. Sa zorom počeli smo raditi na novim funkcionalnostima i poboljšanju aplikacije - napomenuo je Cingel čija aplikacija broji na tisuće upisa ljudi koji imaju što ponuditi (smještaj, prijevoz...). To su oglasi s kontakt-podacima i detaljnim opisom što se nudi za pomoć, a ljudi kojima je ona potrebna mogu ih lako kontaktirati. Evo kako izgleda jedan od postavljenih oglasa: “Nudim smještaj bračnom paru s jednim ili dvoje djece na neodređeno vrijeme u Samoboru. Živim u Austriji, potreban je samo kontakt telefon u vezi dogovora. Moj broj telefona je pozivni za Austriju i 6607728170,” stoji u nepotpisanom oglasu.
Inače, oglasi su na aplikaciji podijeljeni u kategorije smještaj, prijevoz, usluga popravka i medicinska pomoć, a korisnik na aplikaciji može koristiti i filtere da mu olakšaju potragu.
- Cilj je bio napraviti nešto brzo, što će pomoći ljudima što prije, budući da su na ulici. Moram napomenuti da aplikacije ne bi bilo da nije bilo divnih ljudi koji su ponudili svoju pomoć, kuće, kontejnere, kamp-prikolice, prijevoz... Ja sam samo vidio da mogu pomoći tako da ih sve povežem - zaključio je ovaj oženjeni otac troje djece koji, kad ne programira aplikacije koje pomažu u krizama, voli provoditi vrijeme s obitelji, košarku i “woodworking”.
Kao i svi naši sugovornici, CIngel je samozatajan tip, a na pitanje o tome smatra li da, kao društvo, koristimo sve mogućnosti tehnologije, posebice u slučaju katastrofra, odgovara:
- Srećom i nemam baš iskustava s katastrofama, bar do ove 2020. godine (smijeh). Zato ne znam koliko sam relevantan dati odgovor na to pitanje. No ono što mi se čini je da mi nismo na nekom visokom stupnju pripremljenosti za nikakve katastrofe (poplave, potresi, …), kako u tehnološkom, tako i u svakom drugom pogledu - zaključuje naš sugovornik.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....