Nike Air Jordan 1 trenutno su jedne od najpopularnijih modela tenisica u svijetu, a istovremeno su i jedan od modela koji je najteže nabaviti jer se limitirane količine rasprodaju u roku od par minuta, dok cijene dostižu i do 30.000 kuna za već nošene tenisice, ovisno o kojoj se točno kolekciji i boji tenisica radi.
Najskuplji su modeli iz kolekcije repera Travisa Scotta i svi retro modeli čija je količina limitirana, a boje i oblik tenisica se povezuju s originalnom kolekcijom osmišljenom za legendarnog košarkaša Michaela Jordana i počecima kolekcionarskog skupljanja ovih tenisica.
Prosječna cijena modela koji se trenutno najavljuju u hrvatskim trgovinama kreće se od 1.000 do 2.500 kuna, dok su neki od manje popularnih modela ili dječja obuća procijenjeni na otprilike 800 do 900 kuna.
U Hrvatskoj ih zbog carinskih troškova obožavatelji preferiraju kupovati u dućanima, umjesto da ih naruče online iz neke druge zemlje. Ipak, ni kupovanje ovih tenisica u određenim dućanima nije jednostavno i funkcionira na poseban način, a kupcima do zadnje minute nije garantirano da će ih na koncu uspjeti nabaviti.
Reporteri Jutarnjeg lista u jednom su od zagrebačkih dućana također sudjelovali u utrci za tenisicama, a radilo se o jednom od jeftinijih modela zbog čega su koštale 890 kuna. Dućan prvo na svojim stranicama najavi koje će vrste modela uskoro biti dostupne, a ta obavijest na stranicama stoji već nekoliko tjedana prije prodaje. Nakon toga objavljuje se datum kada postaju dostupne uz točnu lokaciju i sat kada kupci mogu doći.
Svi zainteresirani obožavatelji ovih tenisica najčešće na spomenutu lokaciju dolaze satima ranije, kako bi bili sigurni da će imati priliku sudjelovati barem u izvlačenju za tenisice. Dva sata ranije ispred dućana je u redu čekala i jedna od kolekcionarki Air Jordan 1 tenisica koja dolazi svaki put kad se najavi izlazak novog modela, neovisno radi li se o muškim ili ženskim tenisicama, a nije joj bitno ni koju će veličinu uzeti.
‘Imam već 12 pari ‘Jordanica‘ iz ovog dućana, ne želim ni računati koliko sam novca i vremena sveukupno potrošila, ali nadam se da ću uspjeti kupiti i ovaj par‘, kazala nam je.
Kada uzbuđeni kupci napokon dočekaju predviđeni sat tijekom kojeg počinje prodaja, stvara se red, najčešće prema redoslijedu kako su osobe dolazile u trgovinu. Zatim počinje pravi spektakl prodaje ovih tenisica, jer i nakon više sati čekanja, neki će kupci otići doma praznih ruku. Tada počinje tzv. ‘raffle‘ koji funkcionira na principu tombole gdje svi kupci po redu na papirić zapisuju svoje ime i veličinu tenisice koju žele, a zaposlenici dućana izvlače onoliko papirića iz zdjele, koliko tenisica trenutno imaju u skladištu.
Tek ako su kupci izvučeni, mogu otići na blagajnu i platiti svoje nove tenisice, dok se ostali razočarani i praznih ruku vraćaju kući. Neki od obožavatelja dovode cijele obitelji kako bi si povećali šanse da će baš njihovo ime biti izvučeno, pa umjesto jednog papirića, svatko od članova obitelji ubaci svoje ime i potrebnu veličinu tenisice u zdjelu za ‘raffle‘.
Tako je u našem slučaju, pet puta izvučena ista obitelj čija je kćer došla po tenisice, dok su ostali kupci sa svakim izvlačenjem postajali sve nervozniji i nadali se da će uskoro čuti i svoje ime.
Također, dogodila se i situacija da osoba koju su izvukli svejedno nije mogla na kraju kupiti tenisice, jer nije ostalo broja koji joj je bio potreban. U slučaju da kupci ne uspiju nabaviti tenisice, preostaje im da ih kupe online po višoj cijeli ili čekaju dok stigne novi model koji im se također sviđa, nakon čega se cijeli proces ponavlja.
Na društvenim mrežama obožavatelji su se žalili i zbog politike određenih dućana koji ne dopuštaju da se istoga dana kupe dva para Air Jordan 1 tenisica. Takvo ograničenje nije neobično i najčešće se koristi kako se ekskluzivni ili popularni modeli ne bi preprodavali, pošto preprodavači znaju iskoristiti priliku kad izađe novi model i odmah kupe sve veličine, kako bi ih kasnije prodavali za duplo veću cijenu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....