VELIKI USPJEH

SENZACIONALNO OTKRIĆE Znanstvenici transformirali ljudske stanice kože u zrele stanice jetre

Znanstvenici sa Gladstone instituta i Sveučilišta California u San Franciscu transformirali su ljudske stanice kože u zrele , potpuno funkcionalne stanica jetre.

Ovaj uspjeh značajan je korak za buduće liječenje zatajenja jetra, a studija je objavljena u časopisu Nature. Dosad su stanice kože uspješno bile transformirane samo u stanice slične stanicama srca i gušterače, ali nije se uspijevalo sa stanicama jetre.

Glavni autor Sheng Ding, profesor farmaceutske kemije sa svojim je timom koristio kombinaciju gena i kemijskih spojeva ključnih za reprogramiranje stanica kože u tip stanica koji je zreliji od induciranih pluripotentnih stanica i koji je moguće transformirati u stanice jetre.

Jutarnji.hr ima rubriku Jutarnji doktor kojoj možete pristupiti na adresi doktor.jutarnji.hr

Ovako stvorene stanice znanstvenici su ugradili u jetra miševa koji su genetski programirani sa zatajenjem funkcije jetre, a devet mjeseci nakon transplantacije uočen je ukupni porast razine jetrenih proteina što je dokaz da stanice jetre rastu.

U budućnosti bi ova tehnika mogla poslužiti kao alternativna metoda liječenja za pacijente koji imaju zatajenje jetre, a nemaju mogućnost za transplantaciju zbog ograničenog broja donora i dostupnosti organa.

22. rujan 2024 06:43