POVIJESNO DOSTIGNUĆE

SENZACIONALAN USPJEH Znanstvenici su po prvi put uspjeli regenerirati jedan živi organ!

Na Sveučilištu u Edinburghu znanstvenici su po prvi put uspjeli regenerirati živi organ. Znanstveni tim uspio je obnoviti timus, organ smješten blizu srca, odgovoran proizvodnju imunoloških stanica i čovjekov imunološki sustav.

Ovaj znanstveni uspjeh mogao bi otvoriti put novi terapijama koje bi spasile množe živote i stanja u kojima se čovjek može naći uslijed pogoršanja rada timusa.

Jutarnji.hr ima rubriku Jutarnji doktor kojoj možete pristupiti na adresi doktor.jutarnji.hr

Tim znanstvenika uspio je oživjeti prirodni mehanizam koji se nakon godina isključuje kod starih miševa. Nakon novootkrivenog tretmana organ timus ima jednake funkcije i način rada kao kod mladih miševa. Nakon obnovljenog rada funkcija timusa, tijelo miševa počelo je ponovno proizvoditi bijele krvne stanice tzv. T stanice, koje su potrebne za borbu protiv infekcija.

Istraživači još nisu uspjeli u cijelosti potvrditi kako je imunološki sustav miševa na taj način bio poboljšan.

Istraživači su protein FOXN1 koji se proizvodi u stanicama timusa imali kao cilj u svome istraživanju. Ovaj protein pomaže pri kontroli važnih gena.

Povećanjem razine FOXN1 istraživači su kreirali nešto poput matičnih stanica, tj. stanice koje su zaslužne za obnovu stanica.

'Rezultati našeg istraživanja upućuju na to kako bi kod ljudi u starijoj dobi ili kod težih bolesti mogli ponovno oživjeti rad imunološkog sustava. Prije nego što se ovaj proces počne provoditi i na ljudima potrebno je još niz istraživanja kako bi se bilo sigurno u sve točke procesa obnove timusa', navodi Clare Blackburn.

Liječenje je nada za mnoge. Rad ovog organa pogoršava se s godinama te su zbog toga starije osobe lakše i češće podliježu infekcijama.

Jedan od ključnih ciljeva tzv. regenerativne medicine je iskorištavanje vlastitog tijela, kako bi se kontrolirale bolesti i spasio život.

Ova studija navodi kako za regeneraciju organa je potrebno usmjeriti se na rad određenog proteina. Ovo otkriće znanstvenika, vjeruju znanstvenici imat će veliki utjecaj na regenerativnu biologiju i slijedeća velika otkrića u spašavanju ljudskih života.

22. rujan 2024 06:33