Ako ste stariji od 24 godine već ste dosegli vrhunac po pitanju svojih kognitivnih sposobnosti, navodi se u novoj studiji Sveučilišta Simon Fraseri.
U jednoj od prvih društveno - znanstvenih eksperimenata istraživači su htjeli otkriti s koliko godina počinjemo doživljavati pad naših kognitivnih i motoričkih sposobnosti i kako ćemo to nadoknaditi. Analizirali su digitalne performanse 3. 305 igrača igrice Starcraft 2 u dobi od 16 do 44 godine.
StarCraft 2 je nemilosrdna natjecateljska međugalaktička ratna računalna igra i igrači se često obvezuju da će osvojiti ozbiljan novac.
Jutarnji.hr ima rubriku Jutarnji doktor kojoj možete pristupiti na adresi doktor.jutarnji.hr
Njihove izvedbe i potezi su snimljeni i predstavljaju značajne podatke jer je riječ o tisućama sati strateškog vremena baziranom na kognitivnom mišljenju i povlačenju poteza koji se odvijaju na različitim razinama znanja. Koristeći složen statistički model znanstvenici su slagali popis informacija o tome kako su igrači odgovarali svojim protivnicima i još važnije, koliko im je trebalo vremena da reagiraju.
-Nakon navršene 24 godina igrači pokazuju usporavanje kognitivne brzine. Stariji igrači, međutim, iako sporije reagiraju, vrijeme nadoknađuju angažiranjem jednostavnije strategije sučeljavanja i tu su učinkovitiji od mlađih igrača.
Na primjer, stariji igrači lakše se koriste sofisticiranim komandnim tipkama i tako nadoknađuju pad brzine kod donošenja odluke. Otkriće govori da naše kognitivno - motoričke sposobnosti nisu stabilne tijekom odrastanja, ali su stalno u toku, te da su dan za danom rezultat neprestane interakcije između promjene i prilagodbe – kažu znanstvenici.
Autori studije govore da ovo istraživanje ne informira o tome kako zbunjujući računalni svijet u konačnici može utjecati na naše korištenje adaptivnih ponašanja, te se na taj način nadoknadio pad kognitivno - motoričkih sposobnosti .
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....