Prva vježbica:
Na plaži iskoristite svaki kamenčić i pijesak! Dijete hvata kamenčiće pomoću dva prsta od kojih je prvi uvijek palac, a onda se izmjenjuju prsti do maloga i to s obje ruke. Neka i lijeva i desna podjednako rade. Možete početi dominantnom rukom, pa onda onom drugom, pa s obje istovremeno. Ovu vježbu možete kao igru igrati dugo i svaki puta s drugim pričom. Npr. jednom su prsti dijelovi dizalice pa prenose važan teret jer gradite kuću za...
Ove vježbe su višestruko korisne. Dijete vježba svoju grafomotoriku ali i govor i slušanje.
Neka dijete pijesak lopaticom stavi u posudu (kanticu) pa svakim prstom nešto nacrta, neka gura prste u pijesak, neka grabi pijesak i radi „grude", neka se posluži morem . U svim ovim aktivnostima jako je važno da se koristi objema rukama podjednako.
Druga vježbica:
Palac je prst koji treba dotkanuti svim prstićima naizmjenično. Npr. palac + kažiprst, palac + srednjak, palac + prstenjak, palac + mali prst. Dijete to prvo može raditi jednom rukom, pa drugom, pa prstima obje ruke istovremeno. Možete igru „pojačati" da prste dijete umače u vodenu boju pa kombinirate zadatke s otiskivanjem prstića na papir u zadane okvire ili slobodno.
Treća vježbica:
Kada pripremate neki kolač od tijesta dajte i djetetu neka mijesi s vama, zatim neka prstima oblikuje tijesto, neka ga dlanovima valja, prstima stanjuje a za kraj ispecite tijesto i poslužite ukućanima.
Četvrta vježbica:
Pomoću Slikovnice trgalice izradite zanimljive sličice koje zatim smjestite u priču, zalijepite na papir, štapić, izvedite predstavu... mogućnosti su nebrojene.
Peta vježbica:
Izrežite krug, izbušite rupice, djetetu dajte špagu pa neka je provlači kroz rupice. Vi odredite kako. Možete i vi sebi napraviti jedan pa zajednički izrađivati zadatak.
Šesta vježbica:
Prstom u pijesku nacrtajte neki oblik, dijete neka ga „precrta", zatim neka dijete vama zada oblik i tako igra može trajati. Uz crtanje svakako ukomponirajte pričanje. Neka dijete riječima opisuje što radi, neka improvizira razgovor među likovima i slično.
Sedma vježbica:
Vježbanje hvatanja olovke je ono što je jako, jako važno. Olovka se hvata tzv. "pinceta hvatom". Sam naziv objašnjava pojam. Dakle, dešnjaci će uhvatiti olovku palcem i kažiprstom desne ruke i podmetnuti srednjak. Olovka će biti nagnuta prema djetetu. Kod ljevaka je drugačije, isto prihvaćaju olovku ali će ona biti postavljena od djeteta.
Na tržištu ima zanimljivih olovaka koje su napravljene tako da drugačije niti ne može primiti nego da postavi prstiće u pravilan položaj. Evo slika olovaka koje su u mojem razredu bile najbolje prihvaćene. (Ili su jedine na tržištu?)
Odlična je stvar što su napravljene posebno za ljevake, posebno za dešnjake.
Kada uhvate olovku neka po papiru crtaju crte, neka šaraju, neka vuku crte kakve žele samo neka olovka bude u ruci onako kako treba.
I ovako možete kombinirati dijelove okoliša u kojem se krećete sa svojim djetetom i pripremu za školu. Sve je učionica - park, dvorište, dnevni boravak i kuhinja! Sve je učionica ako vi to tako djetetu predstavite. Jer, ne zaboravite, većinu tema koje će dijete upoznavati u prvom razredu jesu teme iz svakodnevnog života svakog prvašića. Znači, što ga više uključujete u svakodnevna događanja, njegovo će iskustvo biti bogatije, šire i lakše će se snalaziti u školi.
Ne zaboravite: Svaka večer neka ne završi a da djetetu nešto ne pročitate. No, o tome u sljedećem postu.
Autor: Karmen Hlad
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....