SVE JE U GENIMA

ISTRAŽIVANJE O HOMOSEKSUALNOSTI Znanstvenici došli do novog dokaza: 'Biti gay nije stvar izbora'

Matić/CROPIX

Genetska analiza 409 parova braće, među njima i dvojajčanih blizanaca, dodatno je potvrdilo teoriju prema kojoj se ljudi rađaju gay, piše New Scientist .

Istraživanje je jasno povezalo seksualnu orijentaciju kod muškaraca s dva područja genoma na koje se i prije sumnjalo kako su povezani s homoseksualnošću – jednog u X kromosomu, a drugom u kromosomu 8.

Ovo otkriće važan je doprinos sve većem broju dokaza kako biti gay nije životni izbor nego da je sklonost istom spolu zapisana u genima.

'Rezultati našeg istraživanja nagrizaju ideju prema kojoj je seksualno opredjeljenje stvar izbora', kaže vođa istraživačkog tima Alan Sanders s Istraživačkog instituta NorthShore u Evanstonu u američkoj saveznoj državi Illinois.

Xq28, područje X kromosoma koje je promatrano u studiji, identificirano je kao mogući 'krivac' za homoseksualnost još 1993. godine, ali naknadna ispitivanja davala su oprečne rezultate. Drugo genetsko područje na koje su se znanstvenici fokusirali u ovom istraživanju, 8q12, nalazi se u X kromosomu.

Sanders i njegov tim su u zadnjih pet godina prikupili uzorke krvi i sline 409 parova braće, deklariranih homoseksualaca. Pregledali su sve uzorke tražeći specifične genetske markere u dva navedena područja na kromosomima 8 i X.

Jedina zajednička karakteristika svim muškarcima u istraživanju je što su bili gay. Boja kože, visina, inteligencija, boja kose… sve ostalo je variralo od pojedinca do pojedinca tako da su pronađene genetske sličnosti najvjerojatnije povezane sa sklonošću prema istom spolu.

Pronađeno je pet sličnosti u genetskim sekvencama ispitanika u dva kromosoma, ali to još uvijek ne znači kako je pronađen 'gay gen'. Naime, svaka od tih sekvenci sadrži mnoštvo gena, a znanstvenici će u sljedećoj fazi istraživanja pokušati suziti broj 'sumnjivih' gena i pronaći one koje određuju seksualnu orijentaciju.

Bez obzira na rezultate, Sanders naglašava kako jedno tako kompleksno svojstvo, poput seksualne orijentacije, ovisi o puno faktora – od onih genetskih do životnog okruženja.

Ostali znanstvenici, zagovornici teorije o biološkom uzroku seksualne orijentacije, pozdravljaju rezultate ovog istraživanja.

'Najviše nas raduje što je potvrda ove teorije stigla iz redova tima koji je do sada bio prilično skeptičan i kritičan prema prethodnim istraživanjima na ovom polju', kaže Andrea Campero Ciani sa sveučilišta u talijanskoj Padovi.

'Istraživanje je još jedan čavao u lijesu teorije kako je homoseksualnost stvar izbora', izjavio je Simon LeVay, neurolog koji je 1991. godine objavio kako je pronašao specifičnu regiju mozga, u hipotalamusu, koja je kod gay muškaraca manja nego kod heteroseksualaca.

'Da, imamo izbor u životu – biti ono što jesmo ili se povinovati nečijoj drugoj ideji 'normalnosti'. Biti hetero, biseksualan ili gay sastavni je dio onog što jesmo zahvaljujući, djelom, RNK s kojom smo rođeni.'

'Pred nama je sad puno teži posao identificiranja točno određenih gena zaslužnih za seksualnost i pronalaženje sličnih gena kod žena', zaključio je LeVey.

15. rujan 2024 21:53