Društvena mreža Facebook proširila je korištenje svoje probne aplikacije 'Gross National Happiness' (Bruto nacionalna sreća) na dodatnih 18 zemalja. Aplikacija analizira riječi u statusima korisnika poput 'odlično' ili 'tragično' te prati promjene u kolektivnoj sreći pojedine zemlje, piše CNN .
Kada je najpopularniji društveni servis prvi puta to iskoristio na korisnicima u SAD-u otkriveno je kako su ljudi sretniji oko blagdana, a tužniji kada neka od slavnih ličnost premine, poput Michaela Jacksona ili Heatha Ledgera. Iako rezultati nisu ništa drugo nego 'otkrivanje tople vode', mjerenje nacionalne sreće preko Facebook statusa sasvim je novi pristup istraživanju.
Posljednje proširenje uključuje, Kanadu, Indiju, Veliku Britaniju, Belgiju, Nizozemsku, Puerto Rico, Singapur, Austriju, Njemačku, Novi Zeland, Italiju, Čile, Urugvaj, Španjolsku, Meksiko, JAR, Argentinu, Australiju, Irsku, Venezuelu i Kolumbiju. Jezici koji se nadziru su engleski, njemački, nizozemski, talijanski i španjolski.
Istraživanje je pokazalo kako osim blagdana na raspoloženje nacije utječu i velika športska događanja, poput američkog Super Bowla, ali i prirodne katastrofe koje, naravno, imaju negativne posljedice.
Također, iako se blagdani smatraju sretnim vremenima, malen dio ljudi ih doživljava negativno. Više informacija, ali i način na koji aplikacija funkcionira, možete pogledati i sami na službenim stranicama .
U zaključku, Facebook planira svoje istraživanje sreće proširiti i na ljubavne veze. Prvi rezultati govore, također vrlo očito, da ljudi koji su u vezi imaju sretnije statuse od samaca. Međutim, samci su sretniji od osoba koje nemaju ništa napisano u kategoriji 'ljubavi' ili od onih u otvorenim vezama.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....