NIJE DO NAS

DEBLJAMO SE ZBOG MIKROBA Bakterije upravljaju našim željama i apetitom?

Wikipedia

SAN FRANCISCO Znanstvenici s nekoliko uglednih američkih sveučilišta prošli su tjedan objavili članak u znanstvenom žurnalu BioEssays, u kojem zaključuju kako mikrobi upravljaju našim prehrambenim navikama. Tvrde da pojedine vrste bakterije, koje čine 1-3% naše tjelesne težine i kojih je u našim tijelima 10 puta više nego što imamo stanica, 'vole' određene namirnice i imaju mehanizam kojim nas mogu natjerati da poželimo jesti određenu vrstu hrane.

Različite bakterijske vrste trebaju različita hranjiva za rast i razmnožavanje. Neke vole masnoće, neke šećere, a neke 'uživaju' u bjelančevinama. Ovise o hrani koju jedemo i koju pomažu razgraditi u našem probavnom sustavu.

Autori članka vjeruju kako različite vrste mikroorganizama u našem probavnom traktu mogu utjecati na to koje odluke donosimo i to putem ispuštanja određenih molekula.

'Bakterije u crijevima su manipulatori', kaže doktor Carlo Maley, jedan od koautora studije. 'Postoji velika raznolikost u njihovim interesima od kojih se neki podudaraju s našim prehrambenim željama, a neki baš i ne'.

Srećom, jednako tako kako one utječu na nas, i mi možemo utjecati na njih, tvrdi se u istraživanju. Dovoljno je promijeniti način prehrane, a promjene u našem mikrobiomu (ekosustavu ljudskog organizma) nastupaju već za 24 sata.

'Prehrana ima ogroman utjecaj na populaciju mikroba u našim crijevima. To je cijeli ekosustav koji evoluira svake minute', kaže Maley.

Koliko su bakterije prilagodljive, vidi se iz toga što većina Japanaca u probavnom traktu ima specijaliziranu bakteriju koja pomaže probavljanju morskih algi, hrane koja je popularna isključivo u japanskoj kuhinji.

'Razumijevanje mikrobioma moglo bi otvoriti mogućnosti prevencije cijelog niza bolesti, od pretilosti i dijabetesa do različitih vrsta raka probavnog sustava', kaže dr. Athena Aktipis, osnivačica Centra za evoluciju i rak na uglednom Kalifornijskom sveučilištu u San Franciscu.

'Tek smo zagrebli površinu kad je u pitanju važnost i utjecaj mikrobioma na ljudsko zdravlje', objašnjava važnost ovakvih istraživanja dr. Aktipis.

24. travanj 2024 08:23