U modnom svijetu Vogue je što i Biblija katolicima. A objava u prestižnom mediju, dizajneru i brendu veliki uspjeh. Upravo se to dogodilo startasicama iz vukovarskog Borova. Objava je, kažu u Borovu, zapravo rezultat višemjesečnih napora američkog distributera, obitelji Grgurev.
Visoki ružičasti model s printom jednoroga iz proljetne kolekcije koja još nije u prodaji našao se tako u društvu Chanel narukvice i Cutler and Gross sunčanih naočala kao prijedlog pod naslovom: ‘Kako unijeti dašak djetinjstva u modu za odrasle’.
Odradili lavovski posao
Inače, Robert i Michelle Grgurev djeca su naših iseljenika i Vogue je rezultat njihovih marketinških akcija. Ljetovali su godinama u Zadru i na Dugom otoku i nisu znali za startasice, a kad su ušli u dućan Borova oduševili su se i odlučili dovesti startasice u Ameriku.
- Vrlo je teško postići da se brend istakne u ogromnoj konkurenciji u kojoj su Keds, Vans i Superga koji su na američkom tržištu već desetljećima. No, urednici Voguea, kao i mnogi drugi urednici, zaljubljeni su u startasice s printom dizajnerice Ive Ćurković. A roza jednorog je senzacija - ispričao je Robert Grgurev povodom objave u Vogueu.
Istaknuo je i kako se urednicima osim jedinstvenog dizajna sviđa i priča o startasicama dizajniranim i ručno izrađenim u Vukovaru. Što je rijetkost na tržištu tenisica. Naime, većina tenisica proizvedena je uglavnom na strojevima i ne u zemljama u kojima su nastale, već u nekim drugim stranim zemljama gdje je proizvodnja jeftinija.
- Činjenica da se startasice proizvode u istoj tvornici u kojoj su stvorene, jedna po jedna, te se pritom koriste prirodni materijali je priča koja pomaže razvoju brenda čak i više od lijepe cipele - objasnio je Grgurev.
A posebno sretna zbog američke objave bila je dizajnerica Iva Ćurković.
- Kad mi je Michelle javila, bila sam presretna. Pa tko ne bi bio? Ovo zaista jest najveća vijest do sada, ali nije prva. Startasice su zahvaljujući njima nosile i poznate modne blogerice. Uostalom, nama u Hrvatskoj to također puno znači - priča nam dizajnerica.
Inače, Iva je u Borovu nešto više od dvije godine. Ona stoji iza popularnih boromina, smišlja uzorke za startasice...
- Najdraži su mi printevi. Neke radim odmah na kompjuteru, neke crtam, pa skeniram, a inspiraciju pronalazim u svemu: na filmu, u prirodi...Taj jednorog mi je baš drag. Inače nacrtam desetak varijanti prije nego odaberem. I nerijetko se vratim na onu prvu, najjednostavniju - kaže o svom poslu.
Najavljuje novu kolekciju boromina, startasica, gumenih startasica, balerinki, gumenih čizama... Reakcije na Ivin rad su zaista izvrsne. Ipak, ona primjećuje da pozitivni komentari više ostaju na društvenim mrežama nego što se to vidi u prodaji u trgovinama.
- Želja nam je privući te mlade ljude koji zaobilaze naše trgovine jer misle da su one rezervirane samo za stariju populaciju. Nadam se da će sada biti ponosni što nose Borovo – razmišlja dizajnerica.
Inače, startasice su izmišljene još 1976. godine i to kao tenisice za igranje stolnog tenisa. Ručno izrađene platnene tenisice s gumenim džonom izrađene od prirodnih materijala obilježile su osamdesete godine u Hrvatskoj i regiji, a 1987. godine su bile i službena obuća Univerzijade u Zagrebu.
Nisu prepoznati u zemlji
Toga se dobro sjeća i Dubravko Šimenc, bivši vaterpolist i brend menadžer za startasice. Pa ih planira kao službenu obuću uvesti i na predstojeće Europske studentske igre koje će se održati u Zagrebu i Rijeci.
- Naš zadatak u marketinškom dijelu je da ljudima pokažemo i dokažemo da je Borovo živo i da će i dalje živjeti. Nose ih i naša brojna poznata lica poput Ivana Dečaka, Mile Elegović, Tarika Filipovića, supruge tenisača Rogera Federera i mnogih drugih. Ima nas na američkom tržištu, u Singapuru i Australiji, a u planu je i njemačko tržište, Pariz... Mi radimo iz ljubavi. Imamo puno planova i suradnji koje smo ostvarili i koje ćemo nastaviti – otkriva Šimenc.
Borovo danas ima 760 zaposlenih i 95 trgovina. Nekad su te brojke bile puno veće. Unatoč brojnim novostima, Borovo će trebati dodatan ‘vjetar u leđa’. Direktor Gordan Kolundžić kaže kako je 2013. godine kad je nova uprava s njim na čelu stigla u Borovo tvrtka imala dug u visni od 180 milijuna kuna. Postepeno, do 2015. godine uspjeli su ga smanjiti na 18 milijuna. I pritom nisu prodali ni jedan lokal, komad zemlje, a pogoni rade konstantno.
- Rješavamo svoje obaveze iz predstečajne nagodbe, ali i dalje trebamo podršku države koja je naš stopostotni vlasnik – kaže Kolundžić. Borovo je i dalje najveći poslodavac u Vukovaru te proizvodi obuću za talijanski brend cipela. Ti isti proizvodi u našim dućanima nisu prepoznati. - Kad bi svaki sedmi građanin Hrvatske ušao u naš dućan jednom godišnje, radna mjesta u Borovu bi bila zagarantirana - kaže direktor.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....