Tvrtka Toyota je objavila da je napravila veliki tehnološki iskorak zahvaljujući kojem će moći napraviti baterije za električne automobile koje će biti upola lakše, manje i jeftinije od dosadašnjih, piše Guardian.
Drugi najveći proizvođač automobila na svijetu već si je ranije zacrtao plan da do 2025. uvede automobile s naprednim ‘solid-state‘ baterijama.
U utorak je japanska tvrtka rekla da je pojednostavila proizvodnju materijala koji se koristi za izradu takvih baterija, što je značajan korak naprijed koji bi mogao dramatično skratiti vrijeme punjenja baterija i povećati domet vožnje.
‘Kod svih naših baterija cilj nam je drastično promijeniti njihovu težinu, veličinu i cijenu‘, rekao je Keiji Kaita, predsjednik istraživačko-razvojnog centra ugljične neutralnosti u Toyoti. ‘Cilj nam je težinu, veličinu i cijenu baterija prepoloviti.‘
David Bailey, profesor poslovne ekonomije na Sveučilištu u Birminghamu, rekao je da bi to, ako su Toyotine tvrdnje utemeljene, mogao biti ključni trenutak za budućnost električnih automobila.
‘Do otkrića se često dolazi u fazi prototipa, no onda je teško to proširiti‘, rekao je. ‘No ako se ovdje radi o istinskom otkriću, to bi moglo promijeniti pravila igre, jer to bi značilo da je otkriven sveti gral baterijskih vozila.‘
Keiji Kaita je rekao da je tvrtka smislila i razvila načine kako baterije učiniti izdržljivijima, te vjeruje da sada može napraviti solid-state bateriju s dometom od 1200 km koja se može napuniti za 10 minuta ili manje.
Kompanija očekuje da će ‘solid state‘ baterije za upotrebu u električnim vozilima moći proizvoditi već 2027. godine.
Solid-state baterije bile bi velika promjena kad su u pitanju električna vozila, jer smanjuju vrijeme vremena punjenja, povećavaju duljinu vožnje i imaju manji rizik od požara povezanih s litij-ionskim baterijama, koje koriste tekući elektrolit.
Međutim, solid-state baterije je oduvijek bilo mnogo teže i skuplje napraviti, što je ograničavalo njihovu komercijalnu primjenu.
Toyota je sada rekla kako vjeruje da bi mogla pojednostaviti proizvodni proces, što bi solid-state baterije učinilo lakšima za proizvodnju od litij-ionskih.
Do sada se smatralo da Toyota zaostaje za konkurentima na tržištu električnih vozila. U lipnju prošle godine tvrtka je povukla 2700 svojih prvih električnih vozila zbog bojazni da bi kotači mogli otpasti.
Prošlog mjeseca Advertising Standards Authority zabranio je oglase Toyote i Hyundaija zbog preuveličavanja brzine kojom se mogu puniti električni automobili i obmanjivanja potrošača o dostupnosti brzih punionica diljem Ujedinjenog Kraljevstva i Irske.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....