HT DONOSI

S DVOSTRUKO VIŠE STANOVNIKA PAD KVALITETE ŽIVOTA: A onda su odlučili da upis u vrtić ili rješavanje građevinske dozvole moraju biti kao online šoping

Dvostruko veći broj ljudi u gradu na iste službe koje trebaju biti na usluzi stanovnicima i poduzetnicima izgledao je kao izvjesna kriza. Gradske vlasti znale su da će se, ako ne učine ništa, kvaliteta života značajno smanjiti, uz znatan financijski pritisak na socijalni sustav.

No, nekadašnji industrijski grad, umjesto da se suoči s krizom, odlučio je postati najpametniji grad na svijetu. Norveški Drammen, uskoro sedma najveća općina u Norveškoj, postao je primjer digitalizacije i pametnog grada. Čak i bez porasta stanovništva, argumenata za to je dovoljno.

Prema analizi konzultantske kuće McKinsey, pametne tehnologije u gradovima mogu ubrzati reakciju hitnih službi za 20 do 35 posto, smanjiti broj smrtnih slučajeva za 10 posto, emisiju stakleničkih plinova za 15 posto, a konzumaciju vode za čak 30 posto.

No, neosporno najveći utjecaj digitalizacija ima na vrijeme koje prosječan građanin provede u interakciji s državnim službama i zdravstvenim osobljem. Može ga prepoloviti.

ISTRAŽI JOŠ PET INOVACIJA KOJE SU OLAKŠALE ŽIVOT MILIJUNIMA LJUDI

"Danas kad kupujem online, mogu pratiti svaki korak transakcije. Želim da javne usluge budu isto tako jednostavne, da možete pratiti svoj zahtjev online, bez obzira radi li se o građevinskoj dozvoli ili mjestu za dijete u vrtiću", pojašnjava Frank A. Baklid, glavni direktor digitalizacije Drammena.

Nakon povećanja broja stanovnika Drammen se okrenuo potpunoj digitalnoj transformaciji gradske administracije i svih ostalih usluga za tvrtke i građane. Hibridna platforma povezuje servise javnog clouda poput napredne analitike, automatizacije redundantnih poslova, povezivanja i ažuriranja dokumenata i arhiva te njihove analize potpomognute umjetnom inteligencijom s privatno čuvanim pohranjenim podacima u data centru gradske uprave.

Tako su osigurali najvišu razinu zaštite podataka i istovremeno ubrzali sve procese. Umjesto brige o efikasnosti infrastrukture, grad se može posvetiti potrebama svojih građana i ostvarenju dugoročnih ciljeva poput potpune transparentnosti.

Među građanima dostupnim digitalnim uslugama su i senzori koji mjere temperaturu zraka i vode te UV indeks. Stanovnici mogu u bilo kojem trenutku provjeriti sve podatke prije odlaska na omiljenu plažu ili na samom mjestu QR kodom na oglasnim pločama. Kasnije su postavljeni i senzori za mjerenje kvalitete zraka u gradu. Korisnici putem interaktivne karte na stranicama grada mogu odabrati točnu lokaciju za koju ih zanimaju podaci i informirati se o razini koncentracije različitih čestica u zraku na razini sata, dana ili cijele godine.

"Naša je vizija otvoren i transparentan grad u kojemu građani, dobavljači i poduzetnici imaju pristup podacima i sudjeluju u digitalnoj transformaciji", zaključuje Baklid.

Izvori: ‘The Making of a Smart City’, Arrow, 2019; ‘Smart Cities: Digital Solutions for a More Livable Future’, McKinsey, 2018; ‘Nordic IT Services Provider Modernizes Public Services with Azure Stack’, Microsoft, 2018


Najmodernija tehnologija s kojom mala tvrtka u Hrvatskoj može inovirati jednako kao i velika bilo gdje u svijetu, od sada postoji i u Hrvatskoj. Hrvatski Telekom jedini u Hrvatskoj tvrtkama omogućava korištenje više od 200 najnaprednijih Azure Stack alata za digitalizaciju, rast i razvoj poslovanja. Tvrtke mogu koristiti jednu od najbrže rastućih cloud platformi u svijetu, uz lokalnu podršku certificiranog tima i potpunu zaštitu podataka koji ostaju u Hrvatskoj. Saznajte više!


Prilog je napravljen u skladu s najvišim profesionalnim standardima u produkciji Native Ad Studija Hanza Medije i Hrvatskog Telekoma, u suradnji s agencijom za premium sadržaj i tehnologiju
01 Content & Technology - C3 Croatia

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. rujan 2022 22:43