HUAWEI

OBIŠLI SMO POGONE I LABORATORIJE KINESKOG DIVA 'Nismo zadovoljni trećim mjestom, bit ćemo prvi proizvođač na svijetu'

 AARON TAM / AFP PHOTO

Negdje do početka 90-ih godina Samsung je bio relativno slabo poznati proizvođač elektroničkih uređaja iz Južne Koreje, jedan od mnogih pretendenata na tron koji su u to doba suvereno držali Japanci. Danas je ta tvrtka neprikosnoveni broj jedan u mnogim tržišnim nišama, a najuvjerljivije vodstvo već godinama drži na području prodaje pametnih telefona.

Posrnuli div

Međutim, div sve više posrće, a poziciju pretendenta na njegov tron sada (uz Apple) zauzimaju igrači iz treće zemlje u nizu - Kine. Poglavito jedan od njih - Huawei - koji je već ove godine postao, iza Samsunga i Applea, treći najprodavaniji proizvođač smartphonea na svijetu (naravno, u Kini su najprodavaniji). To im, međutim, nije dovoljno, i najavljuju pohod na globalno prvo mjesto.

Odavde, iz Europe, takve izjave mogu zvučati pretenciozno i neostvarivo, ali nakon posjeta pogonima i laboratorijima Huaweija u Shenzhenu i Šangaju i nakon svega što smo tamo vidjeli i čuli, uvjereni smo da ih treba uzimati krajnje ozbiljno. Budući da su po kvaliteti već odavno dostigli konklurenciju sa Zapada te iz Koreje i Japana, najveći problem kineskih proizvođača ostaje imidž, a na tome u Huaweiju agresivno rade svake godine povećavajući budžete za marketing, ove godine čak dvostruko u odnosu na godinu prije.

- Mi smo trkači na duge staze. Prošle godine prodali smo 75 milijuna pametnih telefona, a ove godine ciljamo na 100 milijuna, prošle godine nas nije bilo na toj listi, a ove smo 88. najpoznatiji brend na popisu svjetskih Top 100 - ističe Kevin Ho, predsjednik Huaweijeve divizije Handset Product Line, zadužene za izradu telefona.

Suradnja s najvećima

Ova kineska megakompanija, inače, podijeljena je na tri velike grupe - Telecom Carrier Networks, koja izrađuje telekomunikacijske mreže i uređaje, Enterprise Business, koja se bavi business-to-business rješenjima te ona javno najvidljivija, Consumer Business Group, koja izrađuje, između ostalog, pametne telefone. Div s više od 170 tisuća zaposlenih od 2012. godine najveći je svjetski proizvođač mrežne i telekomunikacijske opreme, surađuje sa 45 od 50 najvećih svjetskih telekoma, prisutan je u više od 140 zemalja, prihod u prošloj godini iznosio je 46,5 milijardi dolara, a profit 5,5... Brojke su, kao i sve u Kini, zapanjujuće i divovske.

Primjerice, Huaweijevo središte, kampus u gradu Shenzhenu na jugu Kine, naslonjenom na teritorij Hong Konga, prostire se na 14,5 milijuna četvornih metara i zapošljava više od 20 tisuća ljudi. Zajedno s novinarima iz regije i baltičkih zemalja Jutarnji je posjetio proizvodnu liniju za jedan od Huaweijevih najpopularnijih pametnih telefona, P8.

Nažalost, fotografiranje je tamo zabranjeno, a ugovor o povjerljivosti koji smo potpisali sprečava nas da u detalje opišemo kako se telefoni izrađuju, ali dovoljno je reći da pogon izgleda impresivno i ničime ne odaje da se ne nalazi u nekoj od Zapadnih zemalja. Huaweijevi zaposlenici možda nemaju sve one blagodati u kojima uživaju zaposlenici Googlea, ali kampus je prostran i pun zelenila, ima vlastite autobusne linije koje kruže među zgradama, a u svakoj od zgrada nalaze se neizbježni stolovi za stolni tenis.

Singles Day

Nakon Shenzhena, posjetili smo Huaweijev centar za istraživanje i razvoj, koji se nalazi u Šangaju. Ta divizija zapošljava čak 11 tisuća ljudi, čiji je jedini posao da pronađu načine kako poboljšati uređaje koji izlaze s proizvodnih traka. Na petom kaetu ispod zemlje nalazi se ogromni pogon za testiranje uređaja, gdje pametni telefoni prolaze brutalna kažnjavanja svih vrsta kako bi se osiguralo da do korisnika dolaze bez greške.

Sve strojeve za testiranja Huawei izrađuje sam, a među testovima su, primjerice, padovi s visine od metra i pola metra, 200 tisuća pritisaka na tipku za paljenje i po 50 tisuća na tipke za glasnoću, pokušaj iskrivljavanja telefona sa 70 kilograma pritiska, ispuštanje 130-gramske kugle sa 5 centimetara na ekran, nabijanje uređaja na mramornu ploču, termalni šokovi, brojni drugi testovi izdržljivosti te testovi antena, LTE signala, zračenja...

Upravo u vrijeme našeg posjeta u Kini se događao “Singles Day”, događaj koji je osmislio Jack Ma, vlasnik Alibabe, kako bi, ukratko, prodao više robe. Samo u tom jednom danu, 11. studenog, na Alibabi se trgovalo u vrijednosti većoj od 14,5 milijardi dolara.

- Upravo sam dobio podatke da smo na Singles Dayu prodali milijun uređaja, Huawei i naše linije Honor koja se može kupiti samo online. Od predstavljanja do ovog mjeseca prodali smo više od 4 milijuna modela P8 telefona, 8 milijuna P7 i čak 7 milijuna našeg flagshipa Mate 7. Sve je to samo početak značajnog unapređenja našeg telefonskog biznisa.

Nova strategija uključuje daljnjee širenje Huaweijeva udjela na tržištu i globalno jačanje našeg brenda globalno. Ključ uspjeha bit će istraživanje i razvoj, na koje svake godine ulažemo 10 posto prihoda. Inače, za ovu godinu plan za mobilnu diviziju bio je 12 miljardi dolara prihoda, to smo već resetirali na 16 milijardi. Lani je, za usporedbu, bio 8 milijardi dolara - kazao je Kevin Ho.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
13. studeni 2024 02:00