Američki informatički div Apple zauzeo je prvo mjesto na listi 500 najskupljih svjetskih marki britanske konzultantske kuće Brand Finance (BF). Vrijednost brenda Apple procijenjena je na 87,3 milijarde dolara.
Na drugo se mjesto pozicionirao korejski Samsung, Appleov konkurent protiv kojeg je američka kompanija pokrenula niz sudskih tužbi za kopiranje modela pametnih telefona. Vrijednost Samsungova brenda procijenjena je na 58,77 milijardi dolara.
Samsung je i jedina kompanija među deset najvrednijih brendova s liste koja nije iz SAD-a. Treću poziciju zauzima marka Google, čija vrijednost doseže 52,13 milijardi dolara.
Europa u prvih 50
Vodeća među japanskim kompanijama je Toyota, s vrijednošću od 25,97 milijardi dolara, čime je zauzela 15. mjesto, isto kao i u prošlogodišnjem rejtingu. Najskuplje njemačke marke su u automobilskom sektoru. Volkswagen, s vrijednošću marke od 23,66 milijardi dolara, ove se godine popeo na 17. poziciju, s prošlogodišnjeg 35. mjesta, dok marke BMW i Mercedes Benz vrijede 23,23 odnosno 20,3 milijarde dolara. Među prvih 50 kompanija našle su se i tri britanske - Vodafone, HSBC i Tesco, dvije kineske - ICBC i Kineska građevinska banka, dvije francuske - BNP Paribas i GDF Suez te po jedna iz Nizozemske (Sel) i Švicarske (Nestle).
Skok Sberbanka
Od ruskih kompanija najvišu poziciju na listi zauzela je marka Sberbanka, s vrijednošću od 14,16 milijardi dolara, koja se popela na 63. mjesto. Lani je bila na 78. mjestu i jedina je od ruskih marki koja se našla među prvih 100.
Gazprom je na 122. mjestu, s vrijednošću od 8,3 milijarde dolara, dok je marka Lukoil tek na 218. poziciji, a Rosneft na 256. mjestu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....