RADIO VISINOMJERI

Krovna američka agencija upozorava: ‘5G mreža može omesti uređaje za sigurno slijetanje zrakoplova‘

Slijetanje aviona u nepovoljnim vremenskim uvjetima, ilustracija

 Nicolas Economou/AFP
Savezna uprava za zrakoplovstvo zabrinuta je da 5G može ometati radio visinomjere na koje se piloti oslanjaju za sigurno slijetanje

Masovno uvođenje 5G sustava srednjeg pojasa moglo bi predstavljati sigurnosni rizik za zrakoplove ometajući navigacijsku opremu i uzrokujući preusmjeravanje letova, upozorila je američka Savezna uprava za zrakoplovstvo (FAA) u nizu svojih direktiva.

FAA je posebno izrazila zabrinutost da 5G potencijalno ometa radio visinomjere, osjetljivu elektroniku zrakoplova na koju se piloti oslanjaju za sigurno slijetanje u uvjetima loše vidljivosti, prenosi RT.

Visinomjeri pružaju informaciju koliko se visoko zrakoplov nalazi iznad zemlje kada pilot nema vizualni kontakt s tlom.

FAA upozorava da zrakoplovi i helikopteri neće moći koristiti mnoge navođene i automatske sustave za slijetanje u zračnim lukama s potencijalno visokim 5G smetnjama jer će ti sustavi vjerojatno biti nepouzdani u tim uvjetima.

Ranije su se tvrtke AT&T i Verizon Communications složile da će odgoditi komercijalno lansiranje svojih C-band 5G bežičnih usluga do 5. siječnja upravo zbog zabrinutosti FAA.

'Stanje nesigurnosti' zahtijeva trenutačnu akciju

Sada američka agencija vjeruje da "stanje nesigurnosti" koje predstavlja nadolazeća upotreba 5G mreža, zahtijeva trenutačnu akciju prije tog datuma.

Anomalije u radu visinomjera mogle bi dovesti do "nestanka kontinuiranog sigurnog leta i slijetanja" ako ih piloti ili automatizirani sustavi zrakoplova ne detektiraju, priopćila je FAA.

Slijetanje u uvjetima slabe vidljivosti moglo bi biti "ograničeno" zbog zabrinjavajućih utjecaja 5G, rekao je glasnogovornik FAA za The Verge, kako javlja RT.

Jedna njihova direktiva također kaže kako bi "ova ograničenja mogla prekinuti letove na mjesta sa slabom vidljivošću, a također bi mogla rezultirati preusmjeravanjem leta".

Agencija je također navela kako su njezine dvije direktive objavljene u utorak, a koje također uključuju revidirane sigurnosne smjernice, posebno usmjerene na prikupljanje "više informacija kako bi se izbjegle potencijalne posljedice na sigurnosnu opremu u zrakoplovstvu".

Verizon: Nema dokaza

U agenciji ipak i dalje vjeruju da će, kako su rekli, "širenje 5G i zrakoplovstva sigurno koegzistirati". Također navode kako su u pregovorima sa Saveznom komisijom za komunikacije (FCC), Bijelom kućom i predstavnicima industrije kako bi razradili detalje ograničenja koja će biti istaknuta u idućim tjednima.

Iz FCC-a su objavili kako se raduju "ažuriranim smjernicama FAA-e". Agencija za nadzor zrakoplovstva navodi da bi se mogle izdati i posebne obavijesti za područja "u kojima se podaci s radio visinomjera mogu pokazati nepouzdanim" zbog 5G signala.

AT&T i Verizon izvijestili su krajem studenog da će poduzeti mjere opreza kako bi ograničili potencijalne smetnje svojih mreža na najmanje šest mjeseci, no FAA je u ponedjeljak ustvrdila kako to nije dovoljno.

Verizon je u utorak odgovorio rekavši kako nema "dokaza" da C-band 5G mreže doista predstavljaju rizik za zrakoplove u "desecima zemalja" koje ih već koriste.

Tvrtka je dodala kako ovom mrežom planira dosegnuti do 100 milijuna Amerikanaca u prvom tromjesečju 2022. godine.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. studeni 2024 06:51