PAMETNIJE PRETRAŽIVANJE

Google predstavio novu verziju svoje tražilice: ‘Osnažena je umjetnom inteligencijom‘

Google već naveliko koristi umjetnu inteligenciju kako bi korisnicima svoje tražilice prvo prikazao najrelevantnije rezultate pretraga te im pomogao da bolje sroče upite, emailove i razne dokumente

 NOAH BERGER/AFP
Kada je riječ o integriranju umjetne inteligencije svoje proizvode, Google trenutno kaska za rivalom Microsoftom

Tech gigant Google predstavio je u srijedu novu verziju svoje popularne internetske tražilice koja je osnažena umjetnom inteligencijom, piše Financial Times.

Pored uobičajenih rezultata pretrage, Google će korisnicima ponuditi i sažete odgovore na upite koje će stvarati umjetna inteligencija. Primjerice, ako korisnika zanima koji je bicikl najbolji za savladavanje brdovitog puta do posla koji je dugačak osam kilometara, Googleova će mu tražilica reći kakvi su bicikli dobri za vožnju po brdovitim putevima te da obrati pozornost na bicikle s amortizerima.

Korisnik će potom tražilici moći postaviti dodatno pitanje ili slijediti sugerirane upute za nastavak pretrage. Neovisno o tome za što se odluči, nakon toga će započeti svojevrsni razgovor s tražilicom. Google je rekao da korisnik tijekom tog razgovora neće morati ponavljati informacije koje je tražilici već dao.

- Korisnici žele vidjeti informacije koje se povezuju s istaknutim brandom kao što je Svjetska zdravstvena organizacija ili s nekom medijskom kućom - rekla je Cathy Edwards, potpredsjednica Googleove podružnice koja radi na njegovoj tražilici.

- Ne mislimo da korisnici žele da im umjetna inteligencija da odgovor - dodala je Edwards.

Edwards je rekla je da će oglašavanje biti integralni dio pretraživanja te da će korisnici tijekom istraživanja sugestija koje im umjetna inteligencija ponudi dobivati dodatne informacije.

Uz to, Google će u sklopu nove verzije svoje tražilice korisnicima omogućiti da pročitaju informacije koje su na društvenim mrežama objavili razne popularne i utjecajne osobe.

Ova će opcija isprve biti dostupna samo u Sjedinjenim Američkim Državama, a oni koji je žele koristiti morat će se upisati na listu čekanja. Google je rekao da će u narednim mjesecima povećati dostupnost nove verzije svoje tražilice.

Kada je riječ o integriranju generativne umjetne inteligencije u internetske tražilice te druge proizvode za potrošače, Google kaska za rivalom Microsoftom.

Microsoft je u veljači predstavio novu verziju svoje tražilice Bing koja u sebi sadržava GPT tehnologiju koju je razvio laboratorij za istraživanje umjetne inteligencije OpenAI, stvaratelj trenutno najpopularnijeg chatbota u svijetu ChatGPT-a.

Microsoft je unazad četiri godine u OpenAI uložio 11 milijardi dolara, a laboratorij u svome radu koristi Microsoftovu platformu za računarstvo u oblaku Azure.

Mjesec dana nakon toga, OpenAI predstavio je svoj jezični model GPT-4 kojemu korisnici mogu pristupiti preko premium verzije ChatGPT-a i Binga.

Microsoftov remont Binga doveo je do pada vrijednosti dionice Alphabeta, vlasnika Googlea. Kako bi odgovorio na Microsoftove poteze i ubrzao razvoj umjetne inteligencije, Alphabet je u travnju spojio svoje istraživačke odjele DeepMind i Google Brain AI.

Google već naveliko koristi umjetnu inteligenciju kako bi korisnicima svoje tražilice prvo prikazao najrelevantnije rezultate pretraga te im pomogao da bolje sroče upite, emailove i razne dokumente. Tvrtka je rekla da je prošle godine zabilje 180 milijardi korištenja u svojim alatima.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. studeni 2024 18:03