Facebook je počeo primijenjivati alat koji provjerava jesu li vijesti i priče koje se objavljuju na društvenoj mreži istinite, piše The Guardian. Alat koji je razvila treća strana korisnike će upozoravati u slučaju da je vjerodostojnost sadržaja određene objave osporen.
Društvena je mreža u prosincu prošle godine najavila da će u suradnji s nezavisnim istraživačima raditi na identifikaciji lažnih informacija i zaustavljanju širenja istih. Korisnici su alat na djelu uočili prvi puta kada su htjeli pročitati priču u kojoj se tvrdilo da su tisuće Iraca dovedeni u SAD kao robovi.
Blog Newport Buzz objavio je članak imena 'Irska trgovina robovima - robov koje je vrijeme zaboravilo' koji se po objavi počeo masovno dijeliti po društvenim mrežama tijekom blagdana Svetog Patrika 17. ožujka.
Korisnici koji su htjeli podijeliti priču susreli su se upozorenjem da Snopes.com i Associated Press osporavaju vjerodostojnost članka. Kada bi kliknuli na upozorenje, korisnici bi dobili više informacija o sadržaju osporene vjerodostojnosti.
'Ljudi ponekad dijele lažne vijesti bez da to znaju. Kada nezavisni kontrolori sadržaja provjere istinitost određene objave, korisnici bi mogli biti u prilici vidjeti zašto je vjerodostojnost sadržaja osporena', piše na upozorenju. 'Samo organizacija za provjeru činjenica koje su pristale poštovati Poynterov nestranački kodeks principa se prikazuju kao osporavatelji.'
Poynter institut za medijske studije domaćin je Međunarodnoj mreži za provjeru činjenica (IFCN). Kodeks IFCN promovira izvrsnost u nestranačkom i transparentom provjeravanju činjenica u novinarstvu.
Facebook nije službeno komentirao pojavu ovog alata, međutim na Facebookovoj stranici za pomoć piše da mogućnost još nije dostupna svima.
Facebook redizajnirao komentare kako bi izgledali kao poruke
Društvena mreža trenutno testira novi izgled komentara u News Feedu, piše BuzzFeed. Novi komentari trebali bi nalikovati porukama u Facebookovoj Messenger aplikaciji, odnosno trebali bi biti obli pravokutnici.
Opcija je za sada dostupna samo ograničenom broju korisnika, a predstavnik Facebooka je za BuzzFeed rekao da konstantno rade na poboljašnjima korisničkog sučelja.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....