BORBA ZA MLADE

Facebook gubi bitku s TikTokom: Prvi put u povijesti im pao broj dnevnih korisnika

Zuckerberg je uvjeren da će se ulaganja u video i virtualnu stvarnost isplatiti, kao i svojedobna ulaganja u mobilno oglašavanje i priče na Instagramu, ali je istaknuo da kompanija tada nije imala tako žestoku konkurenciju

 Justin Sullivan/Getty Images/AFP
Kompanija najveći dio prihoda ostvaruje oglašavanjem, koji im je na kraju 2021. donio 32,4 milijarde dolara

Broj aktivnih dnevnih korisnika Facebooka pao je u četvrtom tromjesečju 2021. godine, prvi puta u njezinoj 18-godišnjoj povijesti, odražavajući žestoku konkurenciju društvenih mreža za mlađe korisnike.

Facebookova matična tvrtka Meta Networks objavila je da je u tri mjeseca do kraja prosinca zabilježila 1,929 milijardi aktivnih dnevnih korisnika, u odnosu na 1,930 milijardi u prethodnom tromjesečju.

Pad je zabilježen u SAD-u i Kanadi, te u Australiji, Južnoj Americi i Africi.

Prihod je uvećan 20 posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine, na 33,7 milijardi dolara, pokazalo je izvješće, objavljeno u srijedu.

Kompanija najveći dio prihoda ostvaruje oglašavanjem, koji im je na kraju 2021. donio 32,4 milijarde dolara i bio je veći 19,5 posto nego na kraju 2020.

Neto dobit smanjena je osam posto, na 10,28 milijardi dolara.

Izvršni direktor Mark Zuckerberg istaknuo je da je prihod zakočio prijelaz korisnika, osobito onih mlađih, konkurenciji.

U kompaniji procjenjuju da će im prihod na početku ove godine iznositi između 27 i 29 milijardi dolara.

Metu su pogodile i promjene privatnosti u Appleovom operativnom sustavu.

Promjene su brendovima otežale ciljanje i mjerenje efekata oglasa na Facebooku i Instagramu i mogle bi u ovoj godini imati utjecaj "u vrijednosti oko 10 milijardi dolara", rekao je glavni financijski direktor Mete Dave Wehner.

Iako je kompanija ulagala u video sektor kako bi se natjecala s TikTokom, u vlasništvu kineskog tehnološkog diva ByteDancea, manje zarađuje na tim uslugama nego na tradicionalnim Facebook i Instagram sadržajima.

Zuckerberg je uvjeren da će se ulaganja u video i virtualnu stvarnost isplatiti, kao i svojedobna ulaganja u mobilno oglašavanje i priče na Instagramu, ali je istaknuo da kompanija tada nije imala tako žestoku konkurenciju.

"Timovi rade prilično dobro i proizvod raste vrlo brzo", rekao je šef Mete. "Novost je u određenoj mjeri što je TikTok već sada veliki konkurent i što također nastavlja rasti prilično velikom brzinom", prenosi BBC Zuckerbergove riječi.

Dionice Mete oslabile su više od 20 posto nakon radnog vremena newyorške burze, što je izbrisalo oko 200 milijardi dolara njezine tržišne vrijednosti.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. travanj 2024 17:16