Rast i razvoj kompanija tehnološkog sektora u srednjoj i istočnoj Europi može biti zamašnjak cjelokupnog gospodarskog rasta regije jer se danas gotovo svaka industrija oslanja na tehnološke komponente, koje često kreiraju nove poslovne modele, dodanu vrijednost i kompetitivnu prednost, kaže u razgovoru za Jutarnji Ivica Perica, direktor u Deloitteovu odjelu poslovnog savjetovanja.
Evolucija sektora
Hvata li CEE regija koraks razvijenijim zapadom u razvoju tehnoloških kompanija?
Kad sve privredne grane i javni sektor u regiji preopoznaju potrebu tehnološki naprednih rješenja u mjeri u kojoj se ona prepoznaju na razvijenijim tržištima Zapada, ovdašnje tvrtke moći će pridonijeti rastu čitavog gospodarstva.
Tehnologija globalno gotovo nema granica i lako ju je plasirati u bilo koji dio svijeta, a u regiji još postoji velik broj sveučilišta koja produciraju kvalitetan kadar i vjerujemo da Centralna i Istočna Europa s obzirom na slabiju polaznu polizicju ima priliku za brži rast.
Koji ključni kriteriji Deloittea za izbor najbrže rastućih tvrtki?
Ključni kriterij bio je postotni rast prihoda poduzeća u posljednjih 5 godina, uz limit definirane minimalne visine prihoda u prvoj godini promatranog razdoblja.
Hoćete li na Deloitteovoj konferenciji idući tjedan dati i predviđanja budućnosti tog sektora u regiji?
Tehnološki sektor napreduje potaknut evolucijom mobilne tehnologije i poslovanja ‘u oblaku’. Ovakav rast nudi niz mogućnosti pozicioniranja te rasta prihoda i dobiti kompanijama na temelju njihovih novih kreativnih konkurentskih prednosti.
Deloitte je indetificirao ovakve kompanije kao motore budućeg rasta hrvatskoga gospodarstva i želimo na njih skrenuti pozornost.
Globalni nastup
Koji su ključni nedostaci tehnoloških kompanija u regiji i kako mogu najbolje odgovoriti na izazove?
Mogući nedostaci su tehnički manje razvijen realni proizvodni i javni sektor u regiji, gdje glavnina kompanija tek mora prepoznati potrebe za uvođenje svih najnovijih tehnologija pokretnog poslovanja i poslovanja ‘u oblaku’. Tehnološke kompanije trebaju posvetiti pažnju na prepoznavanje potreba za njihovim rješenjima i sve više energije posvećivati plasiranju svojih proizvoda na globalna tržišta ne razmišljajući samo o regiji.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....