ZABORAVITE FLOSKULE

TAJNA USPJEHA KOJU VEĆINA LJUDI NIKAKO DA NAUČI Rješenje je jednostavno, kažu stručnjaci

 iStock

Prema istraživanju objavljenom 2015. godine na Sveučilištu Clark, jednom od najstarijih sveučilišta u Sjedinjenim Državama, čak 70 posto mlađih odraslih ljudi smatra da nisu napredovali u karijeri koliko su očekivali. Isto istraživanje, samo provedeno tri godine ranije, otkrilo je da 65 posto ispitanika smatra da im je budućnost nesigurna.

Da stvari budu gore, mladima su glave pune uglavnom istih savjeta, točnije floskula poput ‘slijedi svoju strast’ ili ‘znanje je moć’, a te klišeizirane fraze nimalo ne pomažu, već štoviše - odmažu. Problem je u tome što impliciraju da manjak znanja i strasti predstavlja problem. A to nije istina, piše Motto Time .

Ovakvim općim savjetima nedostaje specifičnosti, a to zbunjuje ljude. Uspješni ljudi za koje kažemo da će postići ono što zamisle, oni govore vrlo precizno. Riječi poput ‘uspjeh’, ‘strast’ i ‘znanje’ toliko se previše koriste da više ni nemaju stvarnog značenja.

Povezivanje vlastitih ciljeva s tim riječima isto je kao da karijeru bacite u vjetar - ne postoji jasna definicija cilja. Ako ste zbunjeni, kako možete znati što naučiti i zašto? S kim ćete se povezati i tko bi vam mogao pomoći? Kako uopće možete vjerovati u sebe i vlastite sposobnosti ako ne znate tko ste?

Rješenje je jednostavno, kažu stručnjaci. Odaberite nešto, bilo što specifično i odradite to do kraja.

Uzmimo za primjer Faraza Zaidija, poduzetnika za kojeg vjerojatno nikad niste čuli. On je postavio specifične ciljeve - pokrenuo je vlastiti modni brend i dospio na stranice web dućana Urban Outfitters. Godine 2007. počeo je dizajnirati vlastite majice uz pomoć rođaka Nabila i Irama, a iduće godine osnovao je kompaniju. Dvije godine su gradili i uspjeli stvoriti nevjerojatan interes za svoje proizvode, a potom su se povezali s umjetnicima koji poznaju demografsku strukturu korisnika Urban Outfittersa te uz njihovu pomoć ponudili i neke novitete.

Za uspjeh je, dakle, važno jasno definirati ciljeve, a jasno definirani ciljevi su specifični i mjerljivi.

Specifičnost ciljeva znači da ćete biti u mogućnosti identificirati ciljanu skupinu, što točno želite postići, koji su potencijalni problemi i, ono najvažnije, kako svladati sve prepreke. Ako vam ciljevi nisu mjerljivi, nikad nećete moći odrediti koliko ste blizu ili daleko od cilja. Zato su konkretni kriteriji, mjerljive jedinice napretka, bilo to centimetri u struku ili kune na bankovnom računu, od velike važnosti!

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
15. studeni 2024 06:51